Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

compensare intre doua unitati imprumut cu factura

Buna ziua! Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea problema; firma unde lucrez are un imprumut (ca ajutor financiar) de la o alta firma in valoare de 120.000 lei, acum am vandut un teren in valoare de 150.000 lei pe baza de factura. Va rog sa-mi spuneti cum as putea sa fac compensarea la concurenta sumei de 120.000 lei? Va multumesc
Adaugata in   Legea Contabilitatii

4 raspunsuri


la 11 Nov. 2015
Compensarea poate fi facuta doar in cazul existentei unei datorii intre firme in calitate de furnizor si beneficiar in acelasi timp. Imprumutul poate fi stins prin restituire, prin acceptarea in contravaloare a unor stocuri sau bunuri patrimoniale, sau prin stingerea unei datorii certe, reale. Din cele prezentate trebuie sa restituiti imprumutul.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 11 Nov. 2015
Cu tot respectul - terenul nu este un bun patrimonial?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 11 Nov. 2015
Da, dar in cazul vanzarii lui catre un tert incasati bani cu care achitati imprumutul. Daca compensati imprumutul cu terenul, aveti nevoie de o evaluare autorizata, transferul de proprietate fiind facut in schimbul datoriei plus diferenta. In plus, aceasta compensare avand o valoare mare poate fi interpretata ca o fraudare, daca nu are la baza un contract de vanzare cumparare autentificat de notar, iar compensarea poate sa fie anulata daca nu are acordul organului fiscal.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 12 Nov. 2015
-Pentru transferul dreptului de proprietate a "terenului" nu este suficient a se emite "factură", este imperios necesar a exista un "contract de vânzare cumpărare" cu încheiere notarială şi transfer înregistrat cadastral. În acest contract trebuie expers menţionată modalitatea de achitare a bunului transferat - teren - şi ca atare se poate menţiona stingerea parţială a creanţei pe seama "ajutorului financiar rambursabil".
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x