Buna ziua,ma puteti ajuta cu o procedura detaliata privind casarea bunurilor la institutiile publice;este vorba despre mijloace fixe si obiecte de inventar ce nu mai pot fi folosite datorita uzurii.Va multumesc. Va rog sa mi trimiteti si monografii contabile.
Adaugata in
1 raspuns
Consultant Adrian Condurache
Raspunsuri la intrebarea
la 06 Mai. 2015
Casarea bunurilor din institutiile publice se face in urma concluziilor raportului comisiei de inventariere, eventual o expertiza tehnica incheiata de specialisti interni sau externi, urmand ca ordonatorul de credite sa emita o hotarare ce trebuie sa aiba in vedere:
-expunerea de motive
-raportul de specialitate
-respectarea art. 10, alin. 2 din Legea 213/1998
-respectarea prevedeilor OG 112/2000
-respectarea Legii 215/2001
In urma emiterii hotararii, se decide valorificarea materialelor provenite din scoaterea din functiune si casarea materialelor. Prin casare se intelege totalitatea operatiunilor efectuate in vederea valorificarii partilor componente rezultate prin vanzare, distrugere si dezmembrare a activelor fixe/bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar, astfel incat acestea sa isi piarda forma si sa nu mai poata fi utilizate pentru destinatia initiala. Operatiunea de casare se finalizeaza prin scaderea din evidenta contabila a activelor respective.