Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

care este calculul pentru plata - in termen de 5 zile LUCRATOARE ?

Buna dimineata ! Un angajat a primit o adresa din partea institutiei noastre publice in ziua de vineri, 29.01.2021, ora 14.00.
Angajatul trebuia sa raspunda in scris in termen de 5 zile LUCRATOARE. .....

Angajatul a trimis institutiei, prin Email un Raspuns scris, dar tocmai vineri, 05.02.2021, la ora 18,30, cand nu mai era program de lucru.
Angajatul a trimis institutiei si prin Posta un Raspuns scris, dar tocmai sambata, 06.02.2021, ora 12,30.

Directorul le-a inregistrat pe amandoua Raspunsuri, cum era normal, Luni, 08.02.2021, in zi de lucru a institutiei.

Fiind o situatie care este din afara unui proces, juristul ne-a spus ca: in privin?a calculului termenelor nu se aplica Codul de procedura civila, ci se aplica dispozitiile Codului civil.

In Codul civil ? se spune ca:

CODUL CIVIL din 17 iulie 2009 (Legea nr. 287/2009)*) ? Republicare
Art. 2553: Termenul stabilit pe zile
(1)Cand termenul se stabileste pe zile, nu se iau in calcul prima si ultima zi a termenului.
(2)Termenul se va implini la ora 24,00 a ultimei zile.
(3)Cu toate acestea, daca este vorba de un act ce trebuie indeplinit intr-un loc de munca, termenul se va implini la ora la care incetează programul normal de lucru. Dispozitiile art. 2.556 raman aplicabile.

1.
Spre deosebire de sistemul anterior (sistemul intermediar), NCC reglementeaza, ca si in cazul termenelor de procedura sistemul de calcul al termenelor de prescriptie pe zile libere, fara a lua in calcul nici ziua in care incepe sa curga, nici ultima zi a termenului.
2.
In cazul comunicarilor facute prin fax sau email, daca receptia a avut loc in timpul programului de lucru, ele vor fi inregistrate in acea zi, in caz contrar fiind inregistrate in ziua urmatoare.
AFRASINEI Madalina;colectiv, Noul Cod Civil comentat din 20-feb-2013, Hamangiu


Pentru că exista o contradictie,
Va rugăm frumos sa ne ajutati cu un raspuns:
- care era ultima zi in care angajatul trebuia sa raspunda in scris ? - vineri, 05.02.2021 ? sau sambata, 06.02.2021 ? ?.. sau Luni, 08.02.2021, in zi de lucru a institutiei ?

12 raspunsuri


la 18 Feb. 2021
Aveti dreptate cu prevederile codului civil car se aplica. In cazul prezentat daca termenul de 5 zile lucratoare nu are si o ora limita de predare, se considera ca este pana la ora 24. Documentul trimis prin email este considerat transmis oficial si chiar daca a fost inregistrat luni din cauza programului, se vede ca la email apare data si ora transmiterii, care este in termenul de 5 zile.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 18 Feb. 2021
Dar daca EMAIL-ul trebuia trimis in timpul PROGRAMULUI de lucru al institutiei, iar acesta a fost trimis tocmai la ora 18,30, peste programul de lucru ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 18 Feb. 2021
Acesta este un COMENTARIU - in Noul Cod civil ..... = AFRASINEI Madalina;colectiv, Noul Cod Civil comentat din 20-feb-2013, Hamangiu
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 18 Feb. 2021
Nu stim care este ULTIMA ZI in care angajatul trebuia sa raspunda in scris ? - vineri, 05.02.2021 ? sau sambata, 06.02.2021 ? ?.. sau Luni, 08.02.2021, in zi de lucru a institutiei ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 22 Feb. 2021
Daca termenul este de 5 zile lucratoare, acesta este vineri, dar faptul ca nu este mentionata ora, aceasta este pana la ora 24. Inregistrarea documentului in institutie se face in functie de programul de lucru.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 24 Feb. 2021
Va rugam sa ne ajutati sa intelegem urmatoarele: - In Art. 2553 (3) Cod civil - se spune ca: Cu toate acestea, daca este vorba de un act ce trebuie indeplinit intr-un loc de munca, termenul se va implini la ora la care incetează programul normal de lucru. .... Acest lucru inseamna ca termenul se calculeaza pana la sfarsitul PROGRAMULUI DE LUCRU al institutiei ? sau pana la ora 24 ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 25 Feb. 2021
Daca era un raspuns care trebuia sa fie trimis pana la o anumita ora sau pana la sfarsitul programului de lucru, se considera ca termenul este finalul zilei. Daca se dorea o data si ora fixa trebuia sa fie mentionata. Care era tratamentul din punctul de vedere al institutiei daca angajatul trimitea acel email fix la finalul programului de lucru, inregistrarea documentului era facuta cu data respectiva sau se inregistra luni?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 25 Feb. 2021
daca angajatul trimitea acel email fix la finalul programului de lucru, inregistrarea documentului era facuta cu data respectiva.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 25 Feb. 2021
Dar in cazul de fata s-a trimis /primit prin Email - DUPA programul de lucru al institutiei. Nu stim ce efecte au prevederile articolului aratat.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 25 Feb. 2021
La EMAIL - ul primit - Nu stim ce data de inregistrare sa punem ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 26 Feb. 2021
In mod normal trebuia sa il inregistrati in data primirii, dar nu este gresit nici daca a fost inregistrat in prima zi de lucru din cauza ca a fost receptionat in afara timpului de lucru.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 28 Feb. 2021
Va multumim din suflet pentru lamuriri !
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Expertii nostri

Contabil Alexandra Preutescu
Specialist in solutionarea problemelor ridicate de TVA, taxe si impozite.
Contabil Senior Georgiana Iovan
Vasta experienta in domeniul contabil, rezolvand cazuri complicate aparute in cateva firme...
x