Buna ziua !
Astazi ne-am confruntat cu urmatoarea problema: s-a facut o inventariere a bunurilor dintr-o magazie aflata la subsolul cladirii. In Listele de inventariere, Comisia a trecut un scaun cu o alta valoare, mai mica.Un coleg mi-a spus ca in institutie sunt scaune care au valori diferite si ca acum, comisia, verificand bunurile, a trecut respectiva valoare. Modificarea a fost facuta doar in Listele de inventariere. Spuneti-ne va rugam frumos: se poate face acest lucru ? Ar mai trebui o justificare facuta de comisia de inventariere ? sau de contabilitate ? gestionarul ar trebui sa faca ceva anume ? Acelasi coleg mi-a mai spus ca: nu exista vreun act /Bon de miscare, de schimbare sau de inlocuire bun cu un alt bun cu o valoare mai mica, ci bunul de anul trecut este acelasi cu cel de acum. Va rugam sa ne dati un sfat: cum ar trebui procedat ?
Astazi ne-am confruntat cu urmatoarea problema: s-a facut o inventariere a bunurilor dintr-o magazie aflata la subsolul cladirii. In Listele de inventariere, Comisia a trecut un scaun cu o alta valoare, mai mica.Un coleg mi-a spus ca in institutie sunt scaune care au valori diferite si ca acum, comisia, verificand bunurile, a trecut respectiva valoare. Modificarea a fost facuta doar in Listele de inventariere. Spuneti-ne va rugam frumos: se poate face acest lucru ? Ar mai trebui o justificare facuta de comisia de inventariere ? sau de contabilitate ? gestionarul ar trebui sa faca ceva anume ? Acelasi coleg mi-a mai spus ca: nu exista vreun act /Bon de miscare, de schimbare sau de inlocuire bun cu un alt bun cu o valoare mai mica, ci bunul de anul trecut este acelasi cu cel de acum. Va rugam sa ne dati un sfat: cum ar trebui procedat ?
Adaugata in
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"!
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"!
4 raspunsuri
Consultant Adrian Condurache
Raspunsuri la intrebarea
la 21 Feb. 2019
Pentru corectarea valorii, daca aceasta este diferita de cea contabila, se mentioneaza in raportul comisiei situatia si se corecteaza valoarea.
User Oana Portar
a raspuns userului adrian condurache
la 21 Feb. 2019
Colegul Economist i-a spus colegului care este gestionar ca răspunde de gre?eala aceasta facuta în Listele de inventariere doar contabilul
sef si ca gestionarul nu trebuie sa isi faca probleme, pentru ca în Procesul verbal de inventariere nu s-a scris că gestionarul ar avea diferen?e între scriptic ?i faptic..... Colegul gestionar ar trebui sa î?i facă griji? Ar trebui sa ceara corectarea?.. pentru ca se teme sa nu ii fie imputat bunul... Economistul a spus ca nu trebuie sa îl intereseze pe colegul gestionar valoarea contabila a bunului caruia i s-a scăzut valoarea... Ce parere ave?i?
Consultant Adrian Condurache
a raspuns userului oana portar
la 22 Feb. 2019
Gestionarul are evidenta cantitativa a gestiunii cu preturile de intrare in gestiune. Valoarea contabila este in sarcina contabilului.
User Oana Portar
a raspuns userului adrian condurache
la 22 Feb. 2019
Va multumim enorm de mult pentru timpul acordat si pentru sfaturi !