Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

arhivare documente

Buna ziua,

Arhivarea documentelor intr-o Societatea cu Raspundere Limitata se poate face folosind reguli si nomenclatoare arhivistice proprii sau acestea trebuie confirmate de Arhivele Nationale, asa cum se procedeaza pentru sectorul public?

1 raspuns


la 09 Iul. 2012
Vezi prevederile Ordinului 3512/2008 privind documentele financiar-contabile precum si NORMELE METODOLOGICE din 27 noiembrie 2008 de ??ntocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile "(F)Arhivarea si pastrarea registrelor si a documentelor financiar-contabile 50.Persoanele prevazute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, republicata, au obligatia pastrarii ??n arhiva lor a registrelor de contabilitate, a celorlalte documente contabile, precum si a documentelor justificative care stau la baza ??nregistrarii ??n contabilitate. Pastrarea registrelor si a documentelor justificative si contabile se face la domiciliul fiscal sau la sediile secundare, dupa caz. Registrele si documentele justificative si contabile se pot arhiva, ??n baza unor contracte de prestari de servicii, cu titlu oneros, de catre alte persoane juridice rom??ne care dispun de conditii corespunzatoare. Si ??n acest caz, raspunderea privind arhivarea documentelor financiar-contabile revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii unitatii beneficiare. Unitatea care a ??ncredintat documentele spre arhivare, respectiv unitatea beneficiara, va ??nstiinta organul fiscal teritorial de care apartine despre aceasta situatie. Cu ocazia controalelor efectuate de organele abilitate, persoanele juridice sunt obligate, la cerere, sa prezinte la domiciliul fiscal documentele solicitate. Organele de control ale Ministerului Economiei si Finantelor pot interzice arhivarea registrelor, a documentelor justificative si contabile si ??n alte locatii dec??t la domiciliul fiscal sau la sediile secundare, daca considera ca acestea nu sunt pastrate corespunzator."
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x