Buna ziua,
Am cumparat in 26 ianuarie 2013 o masina fabricata in 2006.(Ford Mondeo)
Masina este second hand si am cumparat-o cu 6800 euro, cu contract de vinzare-cumparare .
Am luat credit bancar in lei (echivalentul valorii de 6800 euro) cu restituire lunara pentru 3 ani. (de la BRD)
Sunt medic de familie,titularul cabinetului,dar conduc si contabilitatea cu programul Sagasoft .
Va rog sa -mi explicati cum sa inregistrez masina in registrul inventar si cum sa fac amortizarea (fiind mijloc fix) in registrul incasari si plati?
Prefer amortizarea liniara.
Am vazut ca e posibila 4-6 ani.(in catalog)
As dori s-o amortizez in 4 ani, sa impart valoarea masinii la 4 ani, respectiv 48 de luni.
E posibil asa ?
N-as vrea sa gresesc si sa am probleme cu fiscul.
Va multumesc anticipat
Dr. Gergely Erzsebet
medic de familie
Am cumparat in 26 ianuarie 2013 o masina fabricata in 2006.(Ford Mondeo)
Masina este second hand si am cumparat-o cu 6800 euro, cu contract de vinzare-cumparare .
Am luat credit bancar in lei (echivalentul valorii de 6800 euro) cu restituire lunara pentru 3 ani. (de la BRD)
Sunt medic de familie,titularul cabinetului,dar conduc si contabilitatea cu programul Sagasoft .
Va rog sa -mi explicati cum sa inregistrez masina in registrul inventar si cum sa fac amortizarea (fiind mijloc fix) in registrul incasari si plati?
Prefer amortizarea liniara.
Am vazut ca e posibila 4-6 ani.(in catalog)
As dori s-o amortizez in 4 ani, sa impart valoarea masinii la 4 ani, respectiv 48 de luni.
E posibil asa ?
N-as vrea sa gresesc si sa am probleme cu fiscul.
Va multumesc anticipat
Dr. Gergely Erzsebet
medic de familie
Adaugata in

Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "E-DECONT. E-FACTURA. E-TRANSPORT. Studii de caz si noutati legislative"!
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "E-DECONT. E-FACTURA. E-TRANSPORT. Studii de caz si noutati legislative"!
1 raspuns

Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 17 Iun. 2013
Serveste ca document de înregistrare a bunurilor achizitionate sau realizate, pe baza documentelor justificative.
În coloana 1 se înscrie numarul curent al operatiunilor, de la începutul activitatii pâna la data încetarii acesteia.
În coloana 2 se înscrie denumirea bunurilor.
În coloana 3 se înscrie numarul de inventar al bunurilor.
În coloana 4 se trece data (ziua, luna, anul) la care se face înregistrarea bunurilor.
În coloana 5 se înscriu felul si numarul documentului pe baza caruia se face înregistrarea bunurilor.
În coloana 6 se înscrie valoarea de achizitie sau valoarea bunurilor ramasa de recuperat.
În coloana 7 se înscrie data (ziua, luna, anul) la care iese din gestiune bunul respectiv.
În coloana 8 se înscrie suma inclusa pe cheltuieli pâna la data iesirii.
În coloana 9 se înscrie valoarea de iesire (vânzare) a bunului.
În coloana 10 se dau explicatii cu privire la identificarea bunului.
Amortizarea se poate calcula pe perioada a 4 ani, liniar. In registrul de incasari si plati, amortizarea va fi evidentiata lunar pe rubrica plati.