Buna ziua,
Am un II si am achizitionat un mijloc fix complet amortiza, pentru care mi s-a intocmit facura si chitanta in valoare de 4000 ron. In aceasta situatie inregistrez toata suma o data pe cheltuieli sau se procedeaza altfel?
Am un II si am achizitionat un mijloc fix complet amortiza, pentru care mi s-a intocmit facura si chitanta in valoare de 4000 ron. In aceasta situatie inregistrez toata suma o data pe cheltuieli sau se procedeaza altfel?
Adaugata in
1 raspuns
Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 10 Oct. 2013
In cazul intreprinderii individuale, mijlocul fix urmeaza a fi inregistrat in registrul inventar.
Acest registru serveste ca document de înregistrare a bunurilor achizitionate sau realizate, pe baza documentelor justificative. Veti completa astfel:
În coloana 1 se înscrie numarul curent al operatiunilor, de la începutul activitatii pâna la data încetarii acesteia.
În coloana 2 se înscrie denumirea bunurilor.
În coloana 3 se înscrie numarul de inventar al bunurilor.
În coloana 4 se trece data (ziua, luna, anul) la care se face înregistrarea bunurilor.
În coloana 5 se înscriu felul si numarul documentului pe baza caruia se face înregistrarea bunurilor.
În coloana 6 se înscrie valoarea de achizitie sau valoarea bunurilor ramasa de recuperat.
În coloana 7 se înscrie data (ziua, luna, anul) la care iese din gestiune bunul respectiv.
În coloana 8 se înscrie suma inclusa pe cheltuieli pâna la data iesirii.
În coloana 9 se înscrie valoarea de iesire (vânzare) a bunului.
În coloana 10 se dau explicatii cu privire la identificarea bunului.
Amortizarea se poate calcula liniar, pe durata prevazuta in catalogul mijloacelor fixe. In registrul de incasari si plati, amortizarea va fi evidentiata lunar pe rubrica plati.