Pentru ca un SRL nou infiintat sa faca achizitii intracomunitare ce trebuie depus sau obtinut de la finante sau din alta parte?
Adaugata in
1 raspuns
Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 17 Feb. 2014
Conform prevederilor art. 153^1 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania si persoana juridica neimpozabila stabilita in Romania, neinregistrate in scopuri de tva si doresc sa efectueze o achizitie intracomunitara taxabila in Romania, trebuie sa se inregistreze in scopuri deTVA , inainte de efectuarea achizitiei intracomunitare. Se va inregistra in scopuri deTVA, asa cum am precizat mai sus, daca valoarea achizitiei intracomunitare respective depaseste plafonul pentru achizitii intracomunitare in anul calendaristic in care are loc achizitia intracomunitara. (plafonul 10000 euro).
In cazul in care nu depaseste plafonul, cumparatorul nu este obligat sa se inregistreze in Registrul Operatorilor Intracomunitari, nu este obligat nici sa se inregistreze in scopuri de TVA, nici sa depuna declaratiile 300 si 390.
În vederea înregistrãrii în Registrul operatorilor intracomunitari, persoana înregistratã în scopuri de TVA trebuie sã completeze ºi sã depunã la organul fiscal competent formularul (095) "Cerere de înregistrare în/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari" ºi certificatul de cazier judiciar eliberat de autoritatea competentã din România propriu, precum ºi pe cele ale tuturor asociaþilor, cu excepþia societãþilor pe acþiuni ºi ale administratorilor.