Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Inregistrare eronata achizitie intracomunitara

Buna ziua,

Va supun atentiei o problema pe care nu stiu cum sa o rezolv: am primit o notificare de plata de la un furnizor extern din Belgia pe care am inregistrat-o ca pe o factura externa inclusiv taxare inversa si am declarat-o in 394. Ulterior mi-am dat seama ca de fapt aceea nu era o factura, ci o notificare de plata, in decembrie am facut rectificativa la 394 pentru noiembrie si in am stornat-o insa am stornat-o la un alt curs.
Va rog sa ma ajutati cu o solutie, deoarece pe decembrie nu mai pot face modificari deoarece am depus declaratia 300.
Adaugata in   Codul fiscal

1 raspuns


la 06 Feb. 2013
Inregistrati corectiile la luna decembrie 2012. In ceea ce priveste decontul de TVA aveti posibilitatea sa depuneti cerere de corectie decont sau in decontul lunii ianuarie 2013 se trec sumele la rubrica regularizari. In opinia mea, corect ar fi sa depuneti cerere de corectie decont TVA. Deconturile de TVA depuse de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de taxa pe valoarea adaugata pot fi corectate din punctul de vedere al erorilor materiale . Aceste erori pot fi: - erori de transcriere preluarea eronata sumelor din jurnale; inversarea unor cifre din sumele trecute in decont; preluarea eronata a datelor din decontul perioadei fiscale anterioare; - inregistrarea in decont a diferentelor de taxa pe valoarea adaugata de plata, constatate de organele de control, contrar reglementarilor legale in materie; - erori provenind din inscrierea in decontul de taxa pe valoarea adaugata a sumelor solicitate la rambursare in perioada anterioara. Corectarea decontului de taxa pe valoarea adaugata nu este posibila pentru perioade fiscale care au fost supuse inspectiei fiscale sau pentru care este in curs de derulare o inspectie fiscala. Corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata se realizeaza de compartimentul de analiza a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, denumit in continuare compartiment de specialitate. Asadar puteti intocmi decontul corect pentru luna noiembrie si depuneti cerere de corectie la ANAF. La acesta anexati si documentele justificative (jurnale, balanta, CD pe care salvati fisierul xml si pdf)
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x