Buna ziua,
O firma cumpara in data de 15 ianuarie bilete de avion de la Tarom, factura se face in euro si se plateste in lei la cursul BNR. Ulterior transportul nu se mai face datorita conditiilor meteo nefavorabile. Tarom storneaza factura in euro pe data de 22 februarie la cursul BNR, rezultand o diferenta de curs. Tarom returneaza suma in lei, mai putin cu 60 lei, ceea ce mi se pare ca nu este corect.
Intrebare:
1.Ce temei legal pot sa invoc pentru a face stornarea la acelasi curs?
2.Daca trebuie sa accept diferentele de curs, atunci ele nu trebuie facturate?
Multumesc,
Norita Popescu
O firma cumpara in data de 15 ianuarie bilete de avion de la Tarom, factura se face in euro si se plateste in lei la cursul BNR. Ulterior transportul nu se mai face datorita conditiilor meteo nefavorabile. Tarom storneaza factura in euro pe data de 22 februarie la cursul BNR, rezultand o diferenta de curs. Tarom returneaza suma in lei, mai putin cu 60 lei, ceea ce mi se pare ca nu este corect.
Intrebare:
1.Ce temei legal pot sa invoc pentru a face stornarea la acelasi curs?
2.Daca trebuie sa accept diferentele de curs, atunci ele nu trebuie facturate?
Multumesc,
Norita Popescu
Adaugata in
2 raspunsuri
Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 01 Apr. 2013
Conform Ordinului 3055/2009 cu modificarile si completarile ulterioare, evaluarea creantelor si datoriilor în valuta sau exprimate în lei în functie de cursul unei valute se face la finele fiecarei luni, la cursul de schimb al pietei valutare, comunicat de BNR valabil pentru ultima zi bancara a lunii în cauza. Asadar, diferentele de curs nu se factureaza, ele se inregistreaza in contabilitate la finele fiecarei luni.
User Csilla Sarasan
Raspunsuri la intrebarea
la 03 Apr. 2013
Draga Norita, din moment ce tu ai achitat factura in lei la cursul BNR, normal ca si furnizorul retuneaza in lei la cursul BNR in momentul emiterii facturii storno, conform legislatiei. Daca cursul iti era favorabil returnai diferenta?