Buna ziua
Mi-am infiintat de curand o PFA cu codurile CAEN 8559- alte forme de invatamant si 4791- comert online si as avea cateva intrebari:
1. Trebuie deschis cont bancar pe PFA sau pot sa folosesc contul de persoana fizica?
2. Pt a tine contabilitatea in partida simpla, trebuie sa folosesc obligatoriu un program de contabilitate, sau e suficient sa completez de mana registrul de incasari si plati?
3. Am nevoie de autorizatie de functionare de la primarie?
4. Trebuie sa inchei vreun contract cu Casa de Asigurari de Sanatate ?
5. Am voie sa fac facturi in Excel si sa le dau eu serie si numar?
Va multumesc anticipat si imi cer scuze ca am pus atatea intrebari, dar sunt la inceput si inca nu-mi sunt clare aceste aspecte.
Mi-am infiintat de curand o PFA cu codurile CAEN 8559- alte forme de invatamant si 4791- comert online si as avea cateva intrebari:
1. Trebuie deschis cont bancar pe PFA sau pot sa folosesc contul de persoana fizica?
2. Pt a tine contabilitatea in partida simpla, trebuie sa folosesc obligatoriu un program de contabilitate, sau e suficient sa completez de mana registrul de incasari si plati?
3. Am nevoie de autorizatie de functionare de la primarie?
4. Trebuie sa inchei vreun contract cu Casa de Asigurari de Sanatate ?
5. Am voie sa fac facturi in Excel si sa le dau eu serie si numar?
Va multumesc anticipat si imi cer scuze ca am pus atatea intrebari, dar sunt la inceput si inca nu-mi sunt clare aceste aspecte.
Adaugata in
1 raspuns
Consultant Adrian Condurache
Raspunsuri la intrebarea
la 13 Ian. 2015
In calitate de PFA aveti un regim de persoana juridica, deci trebuie sa aveti un cont separat de cel personal, in primul rand pentru a putea deduce cheltuielile cu achizitiile. Contabilitatea in partida simpla nu presupune utilizarea unui program, aceasta nefiind atat de complexa incat sa nu se poata completa un registru de incasari si plati de mana. Ca utorizatii, aveti nevoie pentru spatiul utilizat, fiind deja autorizata juridic si fiscal ca PFA. La inregistrarea fiscala trebuie sa depuneti formularul 600 pentru inregistrarea contractului cu CAS in caz ca nu aveti calitatea de asigurat. Facturile le puteti emite in sistem electronic sau achizitionate ca tipizate, urmand a le aloca serii si numere unice.