Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Bilant contabil societate suspendata

Poate administratorul sa semneze bilantul si declaratiile la o firma suspendata si care nu a avut activitate,toate declaratiile si bilantul sunt pe 0.Administratorul nu are studii economice,dar fiind toate pe 0 nu are de facut calcule si nu ar apela la o firma de contabilitate.
Adaugata in   Codul fiscal Bilant

5 raspunsuri


la 29 Mai. 2014
Avand in vedere ca societatea are activitatea suspendata, iar administratorul are studii economice superioare, poate semna atat declaratiile, cat si bilantul. In legea contabilitatii se precizeaza ca situatiile financiare pot fi semnate numai de: - directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie potrivit legii; - persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale CECCAR. Semnarea situatiilor financiare la societatile care aplica sistem simplificat (firmele cu cifra de afaceri de pana in 35.000 de euro si active pana la 35.000 de euro ) se face de catre persoane fizice cu studii economice superioare.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 29 Mai. 2014
Administratorul NU are studii economice superioare.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 29 Mai. 2014
In acest caz nu va putea semna bilantul la rubric intocmit.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 29 Mai. 2014
Deci declaratiile le poate semna,doar bilantul-nu.Si cum se procedeaza cu bilantul,cine il poate semna?Daca il semneaza un expert contabil,trebuie contract si factura?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 29 Mai. 2014
Conform prevederilor Legii Contabilitatii nr.82/1991, republicata,bilantul trebuie semnat, pe langa administratorul firmei, de una din persoanele care au functia de: director economic, contabil-sef, expert contabil, economist pe baza de contracte/conventii civile sau persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, care trebuie sa aiba studii economice superioare si sa fie angajat, respectiv sa aiba un contract de munca incheiat cu firma, indiferent de perioada sau durata timpului de munca, avand in fisa postului si aceasta responsabilitate. Potrivit prevederilor art. 10 alin (1) din Legea contabilitatii 82/1991, republicata, raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii la persoanele prevazute la art. 1 alin. (1)-(4) revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii respective. Potrivit art. 10 alin. (2) din Legea contabilitatii 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulteroare, contabilitatea se organizeaza si se conduce, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare (alin. (2)). Contabilitatea poate fi organizata si condusa pe baza de contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii, incheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania (alin. (3)). Art. 28 din LegeaContabilitatii nr.82/1191 prevede urmatoarele: - situatiile financiare anuale si raportarile contabile se semneaza de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. - situatiile financiare anuale si raportarile contabile pot fi intocmite si semnate de persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania. - situatiile financiare anuale si raportarile contabile ale persoanelor prevazute la art. 5 alin. (11) se intocmesc si se semneaza de catre persoanele care organizeaza si conduc contabilitatea acestora. - situatiile financiare anuale si raportarile contabile se semneaza si de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii entitatii.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x