Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Anulare TVA din oficiu

Buna seara
Doresc si eu o lamurire in mod expres si anume:
Firma la care lucrez nu a avut activitate de la infiintare, adica din 2009, dar a fost inscrisa ca platitor de TVA .
S-a depus decont de TVA la 3 luni. Din august 2012 s-a anulat din oficiu inregistrarea TVA. A inceput sa aiba activitate. Am inteles ca la achizitii taxa nu se deduce in schimb la livrari si prestari de servicii taxa se colecteaza si se plateste .
Daca este asa cum inregistrez facturile de Achizitii? Voi inregistra valoarea totala a facturii fara TVA sau TVA il inregistrez in contul 635? De asemenea facturile emise de firma daca TVA trebuie platit cum trebuie intocmite?

Multumesc mult.
Adaugata in   Codul fiscal

2 raspunsuri


la 12 Iun. 2013
Persoanele impozabile carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA nu mai beneficiaza de dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate in perioada respectiva. Acestea au obligatia de a colecta si de a plati TVA aferenta livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii si/sau achizitii de bunuri si/sau de servicii pentru care sunt obligate la plata TVA efectuate in perioada in care nu au un cod valabil de TVA. In acest sens se va depune la organul fiscal competent formularul 311, pana la data de 25 inclusiv, a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei daca si numai daca in perioada respectiva a efectuat livrari de bunuri/prestari de servicii si/sau achizitii de bunuri si/sau servicii pentru care sunt persoane obligate la plata TVA. Cheltuielile cu salariile personalului de conducere si administratie sunt considerate deductibile
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 12 Iun. 2013
Multumesc frumos doamna Teodora Munteanu dar as vrea sa ma lamuriti si pe mine . S-a facut factura de avans fara TVA ,In situatia data cred ca factura trebuie sa fie intocmita cu TVA si scris pe ea'' nu se deduce TVA'' pentru client, iar avansul facut o factura de stornare si intocmita alta cu TVA. Sau daca mai este posibilitatea sa itocmesc factura fara TVA si sa scriu pe ea TVA in suma de... avand in vedere ca patronul nu ar fi de acord cu intocmirea facturii cu TVA. Daca nu va suparati va rog sa ma lamuriti cu acest loucru Multumesc mult. O seara buna.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x