Am o firma in Romania neinregistrata in scopuri de TVA care vrea sa faca achizitii intracomunitara de portocale din Spania. Firma din Spania este platitoare de TVA. Cum se procedeaza? Firma din Spania in acest caz va emite factura cu TVA? Tva-ul se plateste in Romania, unde? Sunt si taxe vamale pentru o astfel de achizitie? Care sunt declaratiile care insotesc transportul din Spania pana in Romania?
Va multumesc,
Va multumesc,
Adaugata in
1 raspuns
Consultant Adrian Condurache
Raspunsuri la intrebarea
la 12 Iun. 2014
Achizitia intracomunitara este reglementata de Codul fiscal, in cazul dumneavoastra trebuie sa va inregistrati ca platitor de TVA doar pentru operatiuni intracomunitare, comunicand furnizorului dumneavoastra codul de TVA pentru a beneficia de regimul de taxare inversa sau scutire de taxa pentru tranzactiile pe care le desfasurati cu acesta, in caz contrar acesta este nevoit sa va factureze cu TVA. In cazul inregistrarii in scop de TVA pentru operatiunile intracomunitare este obligatorie si inregistrarea in Registrul Operatorilor Intracomunitari tinut de administratia teritoriala, inainte de facturare. Taxele vamale si plata TVA in vama se percep doar in cazul importurilor extracomunitare conform regimului vamal al CE. Transportul bunurilor importate trebuie sa fie insotite de CMR si aviz de expeditie, documente care dovedesc ca marfa a fost transferata din tara furnizorului in locatia precizata de beneficiar, in alta tara comunitara; bineinteles trebuie emisa si factura.