Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Situatie conturi contabile firma lichidare voluntara

Buna ziua,

Am rugamintea sa ma ajutati in lamurirea urmatoarei situatii.
Am un srl, pe care doresc sa il lichidez voluntar.
Firma nu are datorii la terti si nici la stat, am platit totul la zi, impozite, tva, etc.
In contabilitate am un drept de creanta de 60.000 ron asupra unui srl ce ar trebui sa imi fi prestat servicii de acesti bani pana in 2014.
Banii au fost achitati anterior catre acest srl pentru achizitionarea unui teren si a unei hale, in baza unui antecontract de vanzare cumparare.
Tranzactia nu s-a mai finalizat si am dat srl in judecata insa am pierdut.
Cu administratorul srl-ului dupa proces am incheiat un act notarial si am novat creanta in prestari de servicii.
Practic srl-ul se obliga sa imi presteze pana in 2014 servicii de banii achitati anterior in antecontract.
Intre timp srl-ul cu pricina a intrat in insolventa, iar eu nu am stiut, ca sa ma pot inscrie la masa credala.
Acum doresc sa imi lichidez propria societate si nu mai sunt interesat sa mai recuperez creanta de la acel srl ca oricum nu mai am ce recupera, insa in contabilitate imi apar cei 60.000 ron pe care i-am scos din firma achitand antecontractul.
Contabila a inregistrat cu mult timp in urma in contabilitate suma in contul cladiri - investitii in curs, si nu a mai scos suma din acel cont cu toate ca eu i-am dus actul de novatie a creantei nemaifiind vorba de cladiri.
Intrucat doresc sa lichidez firma voluntar, doresc sa stiu:
- Cum se stinge aceasta suma inregistrata in contabilitate in mod normal?
- Ma impoziteaza statul pentru aceasta suma nerecuperata? Daca da ce impozit se achita?
- Exista posibilitatea sa o trec la pierderi, sau alta portita, sa pot face bilantul de lichidare linistit?
- In ce cont contabil trebuia sa inregistreze contabila suma (prestarea de servicii)?
- Fiind voba de doua firme una in insolventa si alta in lichidare (firma mea) se poate face vre-o compensare - derogare prin ANAF pentru suma ce am achitat-o catre srl-ul in insolventa?
Va rog frumos sa ma lamuriti cum sa procedez.
Multumesc frumos!
Dan

1 raspuns


la 28 Mai. 2014
Suma inregistrata in contul investitii in curs se poate trece in contul 4111 "Clienti ", iar daca este vorba despre un client in litigiu si insolventa, existand hotarare judecatoreasca in acest sens, se transfera din contul 4111 "Clienti" in contul 4118 "Clienti incerti sau in litigiu". De asemenea, daca este vorba despre o suma neincasata, in acest caz cu termen de prescriptie de 3 ani sau o suma la care se renunta voluntar a se incasa,in acest sens fiind necesara o declaratie din partea dvs. ca renuntati la dreptul de creanta,se poate stinge aceasta creanta printr-un cont de cheltuieli,respectiv contul 658 "Alte cheltuieli de exploatare", care vor fi luate in calculul impozitului pe profit, cota de 16%. Insa trebuie avute in vedere prevederile art.21 alin.(2) si (4) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal referitoare la deductibilitatea cheltuielilor privind scoaterea din evidenta a creantei neincasate. Art.21 alin.(2) prevede ca sunt deductibile urmatoarele: "n) pierderile înregistrate la scoaterea din evidenţă a creanţelor neîncasate, în următoarele cazuri: 1. procedura de faliment a debitorilor a fost închisă pe baza hotărârii judecătoreşti; 2. debitorul a decedat şi creanţa nu poate fi recuperată de la moştenitori; 3. debitorul este dizolvat, în cazul societăţii cu răspundere limitată cu asociat unic, sau lichidat, fără succesor; 4. debitorul înregistrează dificultăţi financiare majore care îi afectează întreg patrimoniul." Art.21 alin.(4) prevede ca nu sunt deductibile urmatoarele: "o) pierderile înregistrate la scoaterea din evidenţă a creanţelor incerte sau în litigiu, neîncasate, pentru partea neacoperită de provizion, potrivit art. 22, precum şi pierderile înregistrate la scoaterea din evidenţă a creanţelor incerte sau în litigiu, neîncasate, în alte situaţii decât cele prevăzute la art. 21 alin. (2) lit. n). În această situaţie, contribuabilii care scot din evidenţă clienţii neîncasaţi sunt obligaţi să comunice în scris acestora scoaterea din evidenţă a creanţelor respective, în vederea recalculării profitului impozabil la persoana debitoare, după caz." Inregistrarile contabile sunt: 1. Transfer suma din contul investitii in curs in contul de clienti 4111 = 231 "Clienti" "Investitii corporale in curs de executie" 2. Transfer suma la clienti incerti sau in litigium pe baza hotararii judecatoresti 4118 = 4111 "Clienti incerti sau in litigiu" "Clienti" 3.Prescriere sau anulare creanta neincasata 658 = 4118 "Alte cheltuieli de exploatare" "Clienti incerti sau in litigiu"
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x