Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Importanta brandului de angajator in recrutarea si retentia angajatilor

Brandul de angajator este, printre altele, si o parte extrem de importanta in recrutarea si retentia angajatilor. Un brand puternic de angajator va atrage candidatii cu CV-uri impresionante si te va ajuta sa pastrezi in companie angajatii cu adevarat valorosi si implicati. In continuare, iti vom prezenta caracteristicile brandului de angajator, pentru a afla de ce este atat de important si cum il poti construi. 
 



Ce este brandul de angajator? 

Analizand definitiile oficiale al brandului de angajator, se poate spune ca acest concept reprezinta suma informatiilor publice si a perceptiilor despre calitatea de angajator a unei organizatii. Brandul de angajator ofera tuturor celor interesati informatii despre o companie: domeniul de activitate, numarul de angajati, ce posturi sunt vacante la un moment dat, care sunt conditiile de lucru, grila de salarizare si, foarte important, cultura organizationala. Acestea sunt doar cateva dintre informatiile care compun brandul de angajator. 

De ce este important brandul de angajator? 

Brandul de angajator este foarte important din multe puncte de vedere. In primul rand, un brand puternic de angajator va atrage candidatii potriviti pentru posturile vacante, fara prea mult efort. Astfel, procesul de recrutare va fi mult mai eficient si va decurge mai repede. 
 
In al doilea rand, brandul de angajator este important si pentru retentia angajatilor actuali. Astfel, angajatii vor dori sa lucreze pentru un angajator cunoscut, cu o reputatie excelenta si care le ofera nu doar beneficii salariale, ci si unele extrasalariale, ce ii impulsioneaza sa petreaca timp de calitate la birou si sa doreasca sa se dezvolte nu doar profesional, ci si personal. 
 
Atat pentru a recruta angajati, cat si pentru a-i pastra, o companie trebuie sa ofere experiente adaptate stilului de viata al oamenilor, pentru timpul petrecut la birou si pentru cel personal sau social. 
 
Conform unui sondaj initiat in perioada aprilie-mai 2022 de Genesis Property in randul a 1180 de angajati din toata tara, 53,4% dintre respondenti considera ca interactiunea cu colegii in afara biroului, la job sau in timpul liber, este benefica pentru productivitate si creste unitatea echipei. Astfel, unul dintre pasii principali pentru a-ti crea un brand de angajator este alegerea unui spatiu de birouri potrivit, asa cum este YUNITY Park, gandit si realizat de catre Liviu Tudor, fondatorul Genesis Property

Cum se construieste un brand de angajator? 

Un brand de angajator se construieste in timp, cu rabdare si cu ajutorul mijloacelor potrivite. Etapele construirii unui brand de angajator sunt urmatoarele: 
  •  
  • identificarea publicului-tinta: atat posibili viitori angajati, cat si angajatii actuali; 
  • intelegerea nevoilor publicului-tinta;
  • construirea unor punti de comunicare eficiente;
  • conceperea si trimiterea mesajelor cheie;
  • masurarea eficientei actiunilor. 

Beneficiile unui brand de angajator

Construirea sau consolidarea unui brand de angajator puternic aduce numeroase beneficii, atat angajatorului, cat si angajatilor sau posibililor angajati. Dintre aceste beneficii se pot enumera: 
  • costuri de recrutare mai scazute; 
  • mai multe aplicatii spontane pentru joburile vacante din companie;
  • candidati cu CV-uri impresionante; 
  • micsorarea timpului de recrutare; 
  • se reduce fluctuatia de personal;
  • un nivel mai crescut al satisfactiei angajatilor actuali. 
 
Acestea au fost doar cateva dintre beneficiile unui brand de angajator puternic. Bineinteles, in functie de obiectivele tale, poti maximiza aceste beneficii astfel incat toate partile implicate sa fie multumite. 
 
Brandul de angajator este important nu doar pentru companie, ci si pentru angajati sau potentiali angajati. O companie care are un brand de angajator puternic va oferi numeroase beneficii angajatilor, incepand cu un mediu de lucru modern, atractiv si care le permite sa se dezvolte din toate punctele de vedere. 
 
Asadar, pentru a atrage angajati de calitate si pentru a-i fideliza pe cei existenti, asigura-te ca ai un brand de angajator puternic. 
 
Sursa foto: Shutterstock 
 

Abonare newsletter

Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Comentarii

0 comentarii

Atentie! Pentru a posta comentariu, este necesar sa raspundeti corect la intrebare.

Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x