Buna ziua,
Am primit de la judecatorie Comunicare privind sentinta civila prin care ni se acorda personalitate juridica asociatiei de proprietari. Din punct de vedere fiscal, unde trebuie mers mai departe si ce declaratii trebuie depuse?
Va multumesc frumos.
Am primit de la judecatorie Comunicare privind sentinta civila prin care ni se acorda personalitate juridica asociatiei de proprietari. Din punct de vedere fiscal, unde trebuie mers mai departe si ce declaratii trebuie depuse?
Va multumesc frumos.
Adaugata in
1 raspuns
Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 06 Feb. 2013
În vederea atribuirii codului de înregistrare fiscala si eliberarii certificatului de inregistrare fiscala, asociatiile de proprietari au obligatia sa depuna la organul fiscal competent formularul 010 „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica”.
Declaratia de inregistrare fiscala se depune in termen de 30 de zile de la data infiintarii, potrivit legii, a asocierii.
Tot in termen de 30 de zile achizitionati de la ANAF registrul unic de control.
Daca asociatia are angajati cu contract de munca atunci va depune formularul 112 “Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, in care declara impozitul pe veniturile din salarii, contributiile sociale obligatorii calculate si retinute, precum si evidenta nominala a persoanelor asigurate.
Pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent, pentru anul expirat, se va depune formularul 205 „Declaratie informativa privind impozitul retinut pe veniturile cu regim de retinere la sursa, pe beneficiari de venit”,
Pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator, va depune “Declaratia privind impozitul pe profit”- formular 101 si bilantul anual in termen de 120 de zile de la terminarea exercitiului financiar.