Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

gestiuni engro si en detail separate?

In urma controalelor inspectorilor ANTIFRAUDA in complexul Doraly au fost date amenzi si suspendate case de marcat deoarece nu au avut gestiuni separate engro si en detail,desi programele contabile faceau acest lucru in momentul folosirii casei de marcat.Gestiunea separata se referea la spatiu special amenajat cu marfuri cerandu-se mutarea marfurilor din acelasi stand in doua rafturi diferite la o distanta de 2 metri. Este corect acest lucru?

2 raspunsuri


la 02 Oct. 2014
Primele reglementari cu privire la efectuarea de activitati de vanzare cu amanuntul si cu ridicata au fost cuprinse, pana in anul 2005, in OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale si norma metodologica data in aplicarea. La art. 1 alin. (3) al OUG 28/1999 se prevedea ca, in cazul in care agentii economici efectuau atat activitati de vanzare cu amanuntul, cat si cu ridicata, acestia aveau obligatia sa emita bonuri fiscale pentru bunurile vandute cu amanuntul si facturi fiscale pentru vanzarile cu ridicata, cu exceptiile prevazute de lege. In aplicarea acestui articol, norma metodologica stabilea ca agentii economici care efectuau atat activitati de vanzare cu amanuntul, cat si cu ridicata trebuia sa organizeze respectivele activitati in spatii comerciale separate, cu gestiuni distincte pentru fiecare activitate, iar in contabilitate operatiunile trebuiau reflectate corespunzator. Prevederile acestea au fost abrogate prin Legea 116/2004 iar prevederile Normei metodologice prin HG 2398/2004. Prin aceasta exercitarea de activitati de comert cu ridicata si comert cu amanuntul in aceeasi structura de vanzare, respectiv suprafata de vanzare este interzisa. Nu constituie suprafata de vanzare suprafata destinata depozitarii si pastrarii marfurilor, productiei, birourilor si anexelor. Astfel, daca societatea efectueaza atat activitati de vanzare cu amanuntul, cat si cu ridicata, astfel cum sunt definite de OG 99/2000, acestea nu pot fi desfasurarate in aceiasi structura de vanzare, respectiv suprafata de vanzare.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 07 Oct. 2014
Si dupa suspendarea activitatii, trebuie avut in vedere sa nu se inregistreze venituri pe gestiunea suspendata, deoarece acestea vor fi confiscate. De asemenea dupa terminarea perioadei de suspendare trebuie comunicat si la Primaria de care apartinenti si la ANTIFRAUDA ca incepeti activitatea. Distanta de 2 metri este o solutie data de ei din necunostiinta de cauza si legislatie pt. ca Ordonanta spune clar ca trebuie structuri separate.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x