Buna ziua,
Am preluat contabilitatea unui PFA care a devenit platitor de Tva incepand cu 1.08.2011. Stiu ca pt PFA platitor de Tva se trec chitantele fara tva in registru. Problema e ca la o factura am mai multe chit cu plati partialestiu ca nu e corect, i-am spus ca la o fact trebuie o sigura chit, dar pt ca nu au bani si ca fz sa le livreze marfa in continuare achita partial pe masura ce vinde marfa.Intrebarea este daca am chitante dupa data de 1.08.2011 care achita facturi emise pana la data de 31.07.2011, cum le trec in registru, scot tva din suma respectiva sau le trec ca atare avand in vedere ca aceste chit achita facturi din perioada cand PFA era neplatitor?Mentionez ca decontul de Tva l-am facut in baza facturilor si a bonurilor fiscale de incasare emise dupa 01.08.2011, cum se face si pt soc comerciale.Multumesc anticipat si asptept raspuns.
Am preluat contabilitatea unui PFA care a devenit platitor de Tva incepand cu 1.08.2011. Stiu ca pt PFA platitor de Tva se trec chitantele fara tva in registru. Problema e ca la o factura am mai multe chit cu plati partialestiu ca nu e corect, i-am spus ca la o fact trebuie o sigura chit, dar pt ca nu au bani si ca fz sa le livreze marfa in continuare achita partial pe masura ce vinde marfa.Intrebarea este daca am chitante dupa data de 1.08.2011 care achita facturi emise pana la data de 31.07.2011, cum le trec in registru, scot tva din suma respectiva sau le trec ca atare avand in vedere ca aceste chit achita facturi din perioada cand PFA era neplatitor?Mentionez ca decontul de Tva l-am facut in baza facturilor si a bonurilor fiscale de incasare emise dupa 01.08.2011, cum se face si pt soc comerciale.Multumesc anticipat si asptept raspuns.
Adaugata in
1 raspuns
Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 29 Nov. 2011
In registrul de incasari si plati evidentiati veniturile/ cheltuielile fara TVA . Acestea sunt considerate venituri/cheltuieli in momentul incasarii/platii.
Da, ati completat corect decontul de TVA luand in calcul perioada de la 01.08.2011.