Buna seara,
O firma x s-a inchis iar firma y a preluat un credit bancar neachitat de la firma x in val. de 1000 lei, fiind acelasi administrator la ambele firme. Intrebarea mea este in ce cont inregistrez imprumutul la firma y eu am facut aceasta inregistrare 461=1621 1000lei. plata se face prin banca, cum o inregistrez in ce cont in 461 sau 1621 si cum inchid cele dou conturi cu rata platita. Nu stiu daca am fost destul de explicita dar oricum va multumesc pentru raspuns.
O firma x s-a inchis iar firma y a preluat un credit bancar neachitat de la firma x in val. de 1000 lei, fiind acelasi administrator la ambele firme. Intrebarea mea este in ce cont inregistrez imprumutul la firma y eu am facut aceasta inregistrare 461=1621 1000lei. plata se face prin banca, cum o inregistrez in ce cont in 461 sau 1621 si cum inchid cele dou conturi cu rata platita. Nu stiu daca am fost destul de explicita dar oricum va multumesc pentru raspuns.
Adaugata in
1 raspuns
Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 22 Ian. 2014
In opinia mea inregistrarile sunt urmatoarele:
In cazul unui contract de leasing reziliat, scaderea din evidenta a bunului la utilizatorul cedent se va face prin nota contabila:
% = 213 valoarea din contract
281 amortizarea inregistrata
167 valoarea ramasa de achitat
6583 diferenta dintre valoarea achitata si amortizare
Cheltuiala este deductibila.
Inregistrarea autoturismului conform contract:
2133 = 167
Debit cont 8036- ratele
Debit cont 8051-dobanda
Inregistrarea facturi lunare:
%=404
167-rata/ avans
666-dobanda
628 taxa administrare, logistica, servicii inmatriculare
4426
613 casco
concomitent descarcati dobanda si ratele din contul 8036 si 8051
plata 404=5121