Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Monografie comert si prestari servicii

Urmeaza sa deschid o afacere cu calculatoare, mai exact cumpar componentele pe care sa le asamblez si sa vand produsul ca atare, dar sa vand si piese de schimb pentru calculatoare pe baza de comanda. Pe langa aceasta activitate, asigur si servicii de consultanta IT, reparatii si intretinere calculatoare, incarcare imprimante.
Activitatea se desfasoare la mine acasa, deci nu am sediu special inchiriat si ma intereseaza daca pot trece pe cheltuiala firmei parte din factura de electricitate, telefonie si daca da, ce documente ar trebui sa intocmesc.
De asemenea, as dori sa stiu daca pot trece pe cheltuiala firmei consumul cu combustibilul, asigurarea si reparatiile aferente autoturismului personal pe care il utilizez pentru a-mi desfasura activitatea mai sus mentionata.
Societatea este platitoare de TVA si aplica cota de 3% impozit pe venit

M-ar interesa o monografie contabila referitoare la activitatea mai sus mentionata si cum stabilesc adaosul comercial pe care il aplic in cazul revanzarii pieselor de schimb (daca sunt limitat de vreo lege, trebuie facuta vreo notificare la Administratia Financiara prin care sa comunic adaosul practicat?)
Aceeasi intrebare o am si referitoare la stabilirea profitului cu care ar urma sa vand calculatorul asamblat de mine din componentele achizitionate.
Avand in vedere ca urmeaza sa vand atat la persoane juridice, cat si la persoane fizice cred ca am nevoie si de casa de marcat.
Contabilitatea as vrea sa o tin singura, sunt si economist ca a doua meserie, insa nu am prea practicat, de aceea orice informatie imi e de mare folos.
Multumesc anticipat.
Adaugata in   Studii de caz

2 raspunsuri


la 27 Mai. 2013
1. Avand in vedere Art. 1.alin. (1) OUG nr. 28/1999 operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le predea clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura fiscala. 2. Avand in vedere prevederile Ordinului 3055/2009 cu modificarile si completarile ulterioare, in opinia mea, monografia contabila este urmatoarea: - incheiati cu clientul contract in care puteti prevede un avans, si modalitatea de efectuare a platilor ulterioare. Se va intocmi necesarul de materiale in baza unui deviz de lucrari . - pentru avansul prevazut in contract emiteti factura: 4111=% 419 4427 - la incasarea avansului emiteti si bon fiscal/chitanta: 5311/ 5121= 4111 - Achizitionarea materiilor prime necesare : %=401 3028 4426 - in momentul asamblarii calculatorului in baza devizului de materiale emiteti bonurilor de consum prin care se elibereaza din magazie necesarul de materiale: 6028=3028 - la definitivarea asamblarii se va emite factura finala. In acesta factura se va storna avansul achitat de client.Iinregistrarea facturii finale va fi urmatoarea: 4111=% 704 - valoarea totala a contractului 419- in rosu- valoarea avansului 4427 -la incasarea cv facturii emiteti bon fiscal sau chitanta: 5311/ 5121= 4111 3. In ceea ce priveste vanzarea de piese de schimb pentru calculatoare pe baza de comanda, la achizitia acestora se va inregistra: %=401 371 4426 Adaosul se evidentiaza: 371= % 378 4428 -vanzare marfuri : 4111=% 707 4427 descarcare gestiune: 607= % 371 378 4428 4. La prestarea serviciilor de consultanta IT, reparatii si intretinere calculatoare, incarcare imprimante se va utilize contul 704. 5.Aveti in vedere pentru deductibilitatea cheltuielilor cu combustibilul prevederile Codul Fiscal art 145^1. Conform prevederilor Codului fiscal si a Normelor metodologice aplicabile, pentru autoturismele care nu sunt folosite exclusiv pentru activitati economice, cheltuielile cu combustibilul sunt deductibile in procent de 50%. HG 84/2013 se refera la deductibilitatea TVA, dar, totodata, specifica faptul ca bonurile fiscale trebuie sa contina elementele minime obligatorii ca in cazul unei facturi simplificate, asta daca nu sunt insotite de o factura. In cazul in care pe bonurile de benzina nu aveti trecut codul fiscal al beneficiarului, nu puteti deduce TVA. In acest caz, intreaga valoare a bonului va fi inregistrata drept cheltuiala. Benzina se poate inregistra in contul 6022. In cazul in care societatea achizitioneaza materiale consumabile, tot pe baza de bon fiscal, fara a avea inscris pe el codul de TVA al beneficiarului, aplicati aceeasi regula, respectiv, intreaga valoare a bonului va fi inregistrata drept cheltuiala. 6. Intr-adevar se depune declaratie la Administratia financiara, referitoare la adaosul practicat de societate.. 7. Avand in vedere prevederile Legii contabilitatii, contabilitatea poate fi organizata si condusa pe baza de contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii, incheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale CECCAR. Daca in exercitiul financiar precedent societatea a inregistrat cifra de afaceri neta sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro, atunci contabilitatea poate fi organizata si condusa si de catre persoane fizice care au studii economice superioare. Acestea pot fi angajate pe baza de contracte/conventii civile incheiate potrivit Codului Civil. 8. Cheltuielile legate de utilitati se fac proportional cu numarul de camere pe care le folositi in scopul desfasurarii activitatii. Aveti in vedere prevederile din contractul de comodat sau inchiriere. Daca apartamentul are 2 camere si folositi 1 camera pentru societate (specificat in contract) atunci veti deduce 1/2 din costurile cu utilitatile.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 27 Mai. 2013
Multumesc pentru raspunsul detaliat si prompt pe care mi l-ati dat, mai am cateva nelamuriri si anume: 1. Calculatorul asamblat de mine poate fi asimilat unui produs finit? Intreb asta intrucat imi trecuse prin minte sa folosesc contul 345. 2. Cand fac factura finala de vanzare a calculatorului pot pune profit cat vreau eu (de ex.40%aplicat la totalul devizului de materiale folosite sau exista vreo regula? 3.Trebuie incheiat un contract de comodat avand ca obiect autoturismul pentru a putea trece pe firma cheltuielile cu combustibilul? Am inteles ca pot trece pe cheltuileile firmei si pot deduce TVA doar 50% din totalul bonurilor de combustibil cu conditia ca acestea sa contina elementele unei facturi simplificate dar ce fac cu celelalte cheltuieli (asigurare auto,casco,reparatii)? Le pot trece integral pe firma sau procedez ca in cazul combustibilului doar 50%? Multumesc anticipat.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x