Buna ziua.
Va spun datele pe care le am momentan si intrebarile mele. Va rog sa ma ajutati. Sunt economist de abia iesit din facultate. Si acum problema, un SRL infiintat acum 2 saptamani, neplatitor de TVA ce are un magazin cu produse diverse inclusiv alimentare.
Si acum intrebarile mele:
1. Este obligatoriu inregistrat cu plata impozitului pe venit? Din cate am citit, noua lege obliga microintreprinderile la impozitul pe venit in primul an fiscal de activitate.
2. De ce registre este nevoie pentru contabilitate in afara de Registrul Unic de Control, Registrul Jurnal si Registrul inventar. In ceea ce priveste magazinul in sine...
3. Ce declaratii trebuie depuse in afara de D100, D101, D112 si D392b?
4. Banuiesc ca gestiunea stocurilor nu e obligatoriu sa fie facuta de contabil nu?
5. Vanzarile care au loc intr-o zi intreaga banuiesc ca se face un total al zilei respective (zet-ul si ce mai trebuie) si contabilul are treaba doar cu asta nu?
Va rog daca doriti sa-mi oferiti orice fel de informatie despre care eu nu am scris, astept cu interes. Urmeaza sa ma intalnesc cu persoana respectiva si as dori sa fiu in cunostinta de cauza.
Imi cer scuze pentru lipsa de informare insa nimeni nu da informatii concrete.
Va multumesc anticipat.
Va spun datele pe care le am momentan si intrebarile mele. Va rog sa ma ajutati. Sunt economist de abia iesit din facultate. Si acum problema, un SRL infiintat acum 2 saptamani, neplatitor de TVA ce are un magazin cu produse diverse inclusiv alimentare.
Si acum intrebarile mele:
1. Este obligatoriu inregistrat cu plata impozitului pe venit? Din cate am citit, noua lege obliga microintreprinderile la impozitul pe venit in primul an fiscal de activitate.
2. De ce registre este nevoie pentru contabilitate in afara de Registrul Unic de Control, Registrul Jurnal si Registrul inventar. In ceea ce priveste magazinul in sine...
3. Ce declaratii trebuie depuse in afara de D100, D101, D112 si D392b?
4. Banuiesc ca gestiunea stocurilor nu e obligatoriu sa fie facuta de contabil nu?
5. Vanzarile care au loc intr-o zi intreaga banuiesc ca se face un total al zilei respective (zet-ul si ce mai trebuie) si contabilul are treaba doar cu asta nu?
Va rog daca doriti sa-mi oferiti orice fel de informatie despre care eu nu am scris, astept cu interes. Urmeaza sa ma intalnesc cu persoana respectiva si as dori sa fiu in cunostinta de cauza.
Imi cer scuze pentru lipsa de informare insa nimeni nu da informatii concrete.
Va multumesc anticipat.
Adaugata in
3 raspunsuri
Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 07 Aug. 2013
1. Este obligatoriu in primul an fiscal de activitate societatea sa fie platitoare de impozit pe venit microintreprindere .
2. In afara de Registrul Unic de Control, Registrul Jurnal si Registrul inventar trebuie sa completati registrul de casa.
3. Fiind neplatitor de TVA declaratiile care trebuie depuse sunt D100, D112 si D392. Declaratia 101 se depune doar de platitorii pe impozit profit.
4. Gestiunea stocurilor este obligatorie.
5. Vanzarile se vor inregistra in contabilitate zilnic avand la baza raportul Z al casei de marcat sau facturile emise.
User Vali Lupu
a raspuns userului Teodora Munteanu
la 07 Aug. 2013
Va multumesc din suflet pentru raspunsuri. Deci eu ca si contabil primesc facturi emise, facturi de la cumparari, raportul Z al casei de marcat si pe baza acestora ma ocup de contabilitate. Restul cum ar fi gestiunea stocurilor, inventar si treburile astea mai marunte se tin la magazin de catre altcineva nu? Alte obligatii mai am in ceea ce priveste magazinul in sine?
Expert Marina- Alexandra Cruciu
a raspuns userului Vali Lupu
la 08 Aug. 2013
Buna ziua,
Dumneavostra trebuie sa aveti stocul cantitativ sau valoric, la fiecare sfarsit de luna si inventarul la magazinul respectiv, inregistrat in contabilitate.
Daca dumneavostra va ocupati sau nu de gestiune in ceea ce priveste magazinul respective, asta depinde de ce ati discutat cu reprezentantul societatii. Depinde pe cine desemneaza acesta ca gestionar.