Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Ce reguli privind angajatii are un SRL-D?

Buna ziua,

As dori sa stiu ce reguli privind anagajatii trebuie sa indeplineasca un SRL-D cu profil magazin online. Mai exact, daca este neplatitor de TVA si impozit pe venit trebuie sa angajeze cel putin 1 persoana in primele 60 de zile? De asemenea, pentru a desfasura activitatea sunt obligat sa ma si angajez sau avand calitate de asociat unic/administrator pot sa desfasor actvitatea si fara salariati, daca momentan ma descurc singur si cu comenzi, livrare etc?

4 raspunsuri


la 06 Mai. 2015
O SRL-D are aceleasi obligatii indiferent de profil. adica angajarea a doua persoane. In OUG6/2011 si Legea 97/2014 nu se specifica daca asociatul unic/administratorul pot sa se angajeze, in consecinta, se considera ca se poate angaja in contul celor doua pozitii.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 06 Mai. 2015
Adica mai precis nu am voie sa desfasor activitate propriu-zisa pana nu ma angajez pe mine sau alta persoana? Daca eu ma angajez ca si administrator, mai am nevoie si de a 2-a persoana?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 07 Mai. 2015
Cand ati optat pentru acest tip de societate ati luat cunostinta si de obligatiile care decurg. Aveti o perioada de gratie de 60 de zile, timp in care trebuie sa figurati cu doi angajati cu norma intreaga, una din persoane puteti fi dumneavoastra. Activitatea poate fi desfasurata din momentul in care ati primit certificatul de inregistrare.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 07 Mai. 2015
Dl. Adrian Condurache multumesc pentru raspunsuri. Am citit si eu cate ceva din legislatie, de aceea sunt si derutata, pentru ca: OUG 6/2011: art. 4 În afara obligaţiilor stabilite prin actele normative în vigoare, aplicabile oricărui operator economic, microîntreprinderea aparţinând întreprinzătorului debutant are şi următoarele obligaţii specifice: ....... b)să angajeze cu contract de muncă pe durată nedeterminată şi să menţină în activitate cel puţin 2 salariaţi de la momentul obţinerii facilităţilor prevăzute la art. 5 lit. a) şi/sau b) şi/sau c) până la pierderea calităţii de microîntreprindere aparţinând întreprinzătorului debutant; Din ce inteleg eu mai sus, am obligatia sa angajez 2 persoane numai dupa obtinerea facilitatilor. Ori eu nu am aplicat si nu stiu daca voi aplica pentru nici o facilitate. De aceea, intrebarea mea era daca pot sa emit facturi si alte activitati in cadrul firmei, fara a fi angajata, fara a avea CIM. Ma gandesc ca emiterea unei facturi spre exemplu necesita o persoana, insa intrebarea este daca pot face acestea doar prin prisma calitatii de administrator/asociat unic sau trebuie musai sa ma si angajez in cadrul firmei. Multumesc.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x