Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Registru incasari si plati PFA

Buna ziua,
- as dori sa stiu daca o PFA trebuie sa tina registru de casa (desi eu stiu ca nu)
- in registrul de incasari si plati se trec in ordine cronologica numai chitante de incasare/plata, fara a se face in sold zilnic; daca se completeaza dispozitii de creditare pentru a acoperi pierderea, adica un sold negativ, sau doar se face la sfarsitul lunii un total pe incasari, respectiv plati
- daca combustibilul pentru achizitia marfurilor (de exemplu, aprovizionare cu auto propriu) este deductibil integral (PFA nu e platitoare de TVA)
- impozitul pe profit platit este nedeductibil, dar CASS sau alte contributii sunt deductibile
- daca pentru furnizori se tin fise sau altceva sau care sunt conditiile (in functie de cum sunt achitati , integral numerar sau partial)
- ce registre si documente sunt obligatorii pentru un PFA cu domeniu de activitate comert cu amanuntul
Va multumesc!
Adaugata in   Studii de caz Registre pfa

2 raspunsuri


la 19 Iun. 2013
Contribuabilii care obtin venituri din activitati independente sunt obligati, potrivit prevederilor art. 49 alin. 8 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare, sa organizeze si sa conduca evidenta contabila in partida simpla. Persoanele fizice autorizate, au obligatia obtinerii si completarii unor registre si documente obligatorii. Registrul unic de control se achizitioneaza de la Finante, organul fiscal pe raza caruia se afla sediul contribuabilului in termen de 30 de zile de la infiintare pentru toate tipurile de PFA. E necesar de avut atat la sediu cat si pentru fiecare punct de lucru, daca este cazul. Registrul-jurnal de incasari cod 14-1-1/b se foloseste ca document de inregistrare a incasarilor si platilor de catre PFA impozitate in sistem real. Este documentul care arata situatia financiara a PFA. Registrul inventar cod 14-1-2/a se foloseste de catre PFA pentru inventarierea patrimoniului. Registrul de casa si Registrul de evidenta al salariatilor se completeaza in format electronic de catre PFA care au salariati. Conform Ordinului nr. 3512 din 27/11/2008 privind documentele financiar-contabile, cu modificarile si completarile ulterioare : REGISTRUL-JURNAL DE INCASARI SI PLATI cod 14-1-1/b serveste ca: - document de inregistrare a incasarilor si platilor; - document de stabilire a situatiei financiare a contribuabilului care conduce evidenta contabila in partida simpla; - proba in litigii. Se intocmeste intr-un singur exemplar de catre contribuabili, facandu-se inregistrarea operatiunilor efectuate pe baza documentelor justificative, distinct, pe fiecare operatiune, fara a se lasa randuri libere, dupa ce a fost numerotat, snuruit, parafat si inregistrat la organul fiscal teritorial. In Registrul-jurnal de incasari si plati se inregistreaza nu numai operatiunile in numerar, ci si cele efectuate prin contul curent de la banca. Operatiunile inregistrate in Registrul-jurnal de incasari si plati se totalizeaza anual. In conditiile conducerii evidentei contabile in partida simpla cu ajutorul tehnicii de calcul, fiecare operatiune economico-financiara se va inregistra in ordine cronologica, in functie de data de intocmire sau de intrare a documentelor. In aceasta situatie Registrul-jurnal de incasari si plati se editeaza lunar, iar paginile vor fi numerotate pe masura editarii lor. Registrul-jurnal de incasari si plati va fi completat lunar, prin preluarea totalului sumelor din Registrul-jurnal de incasari si plati obtinut cu ajutorul tehnicii de calcul.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 13 Ian. 2014
Buna ziua. Sunt PFA din august 2012 si ma intereseaza daca in registrul de incasari si plati trebuie sa trec si cheltuielile efectuate in interes personal. Pana acum am trecut doar cheltuielile pe care le-am considerat deductibile. Am facut o mare greseala daca nu le-am trecut si pe cele in interes personal? Ce consecinte voi suporta? Va multumesc pentru raspunsuri!
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x