Va rog sa-mi spuneti daca cumpar sicriele separat, adica lemnul separat si accesoriile separat, le inregistram ca marfa, le asamblam, apoi le vindem, bineinteles, tot ca marfa, este posibil sa avem probleme la un control ca la intrarea in gestiune nu mergem prin 301?
Adaugata in
2 raspunsuri
Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 04 Feb. 2013
Avand in vedere prevederile Ordinului 3055/2009 cu modificarile si completarile ulterioare, in acest caz, monografia contabila este urmatoarea:
- achizitii utilaje:
%=404
2131/ 2132
4426
- plata utilajelor: 404= 5121
- incheiati cu clientul contract in care puteti prevede un avans, si modalitatea de efectuare a platilor ulterioare. Se va intocmi necesarul de materiale in baza unui deviz de lucrari.
- pentru avansul prevazut in contract emiteti factura:
4111=%
419
4427
- la incasarea avansului emiteti si bon fiscal/chitanta:
5311/ 5121= 4111
- Achizitionarea materiilor prime necesare, inclusiv materialele pentru montaj
%=401
3028
4426
- factura de apa, gaze, lumina:
%=401
605
4426
- facturi servicii terti:
%=401
628
4426
- in momentul confectionarii sicrielor in baza devizului de materiale emiteti bonurile de consum prin care se elibereaza din magazie necesarul de materiale: 6028=3028
- la definitivarea sicriului, se emite factura finala in care se va storna avansul achitat de client. Inregistrarea facturii finale va fi urmatoarea:
4111=%
704 - valoarea totala a contractului
419- in rosu- valoarea avansului
4427
-la incasarea cv facturii emiteti bon fiscal sau chitanta:
5311/ 5121= 4111
User Mihaela Miky
a raspuns userului Teodora Munteanu
la 05 Feb. 2013
Cred ca nu m-ati inteles, aceste sicrie vin confectionate cu factura, iar accesoriile (manere, panza, crucifix etc) vin de la alt furnizor , apoi se asambleaza si iese sicriul de vanzare la gata.