Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

evidenta contabila a cheltuielilor cu reparatiile la sediu

Societatea a efectuat cheltuieli cu reparatiile la sediul pe care il ocupa in baza unui contract de comodat. Reparatiile au fost facute in regie proprie si au fost efectuate aprovizionari cu materialele necesare reparatiilor de la furnizori,astfel:
-factura cu materiale consumabile aferente reparatiilor s-a inregistrat prin contul 3028 =401;
-factura cu ciment in care este evidentiata distinct de bunul aprovizionat taxa de drum care s-a inregistrat 611=401 cu valoarea cimentului si 624=401 cu suma reprezentand taxa de drum facturata
-factura cu montare calorifere 628=401
Va rog sa imi precizati daca inregistrarile sunt corecte
Opinia mea este ca toate aceste cheltuieli trebuie cuprinse in contul de cheltuieli cu intretinerea si reparatiile 611=401 cu toate cheltuielile care s-au efectuat pentru realizarea reparatiilor iar facturile respective sa fie anexate la un deviz de cheltuieli care sa cuprinda toate bunurile aprovizionate in facturi, indiferent ca sunt bunuri materiale sau prestari servicii.
De asemenea consider ca taxa de drum trebuie cuprinsa in costul de achizitie al cimentului fiind atribuita aprovizionarii stocului respectiv
Doresc sa precizez ca societatea are capital majoritar local si contabila responsabila cu inregistrarile la rectificarea bugetului nu a inclus in cheltuielile cu intretinerea si reparatiile sumele reprezentand cheltuielile cu reparatiile motivand ca in structura bugetului de venituri si cheltuieli al unei societati la cheltuieli materiale la cheltuielile cu intretinerea si reparatiile se reflecta doar cele aferente utilajelor si nu cladiriilor
Va rog daca puteti sa faceti o expunere corecta a reflectarii in contabilitate a operatiunilor economice respective.
Multumesc
Adaugata in   Monografii contabile

2 raspunsuri


la 22 Nov. 2012
In opinia mea aceste cheltuieli ar fi trebuit inregistrate in 231. Achizitiile de materiale: %=401 231 4426 401=5121/5311 la receptia lucrarii 212analitic pt amenajari =231 Suma va fi amortizata pe perioada contractului de comodat 6811=2812 la terminarea contractului de comodat 2812=212analitic pt amenajari .
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 24 Nov. 2012
poate ar trebui discutate pe lucrari inregistrarile. in opinia mea, ar trebui inregistrat pe 231 reparatiile mai capitale si cele care modifica parametrii tehnici ai caldirii ( de exemplu izolare termica) iar pe 611 ar trebui inregistrate lucrarile sun reparatii curente ( zugravit, schimbat intrerupatoare, etc); persoana fizica careia ii apartine spatiul ar trebui sa primeasca o notificare din partea societatii, dupa semnarea procesului verbal de receptie finala a lucrarilor, cu valoarea totala reparatiilor si lucrarilor facute, pe care apoi in anul urmator le va declara pe formular 200 pentru a fi impozitate.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x