Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

pentru calcul contabil - cerere salariat, pentru majorare salariu ?

Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema:

- un salariat va trece la o alta transa de vechime in munca
- fiind salariat al unei institutii publice, acesta
va treace la o alta gradatie de vechime
si sa i se acorde un spor de vechime mai mare.

1. - salariatul respectiv este obligat
sa faca o Cerere directorului
pentru a i se aproba
trecerea de la o vechime de munca la alta,
adica sa treaca de la o gradatie de vechime la alta
si sa i se calculeze
si sa i se plateasca la salariu
procentul aferent mai mare, corespunzator
transei de vechime in care va trece ?

sau
contabilul sef, impreuna cu salariatul de la Resurse Umane
va trebui sa ii opereze automat
si sa i se calculeze
salariul majorat ?

2. - calculul contabil va fi dovedit cu un Act aditional la CIM ?
sau se va emite o Decizie interna
in sensul aratat ?

4 raspunsuri


la 01 Nov. 2015
In cazul unei institutii publice promovarea si aplicarea unei grile salariale superioare se face in urma evaluarii angajatului de catre departamentul de resurse umane, care va emite o propunere in baza cererii angajatului catre reprezentantul legal. In functie de decizia acestuia si de bugetul aprobat de ordonatorul de credite se face aplicarea maririi si a gradatiei.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 01 Nov. 2015
Pentru trecerea la o alta vechime de munca si pentru acordarea unui spor de vechime mai mare, nu trebuie sa se faca promovarea salariatului si nici evaluarea acestuia. Multi salariati nu cunosc transele de vechime in munca si calculul pentru acordarea sporului de vechime aferent vechimii in munca. Nu cred ca acordarea sporului de vechime depinde sau ar trebui sa depinda de banii din buget... Cred ca nu ar fi legal acest lucru .... Va rog sa imi spuneti: 1. - daca salariatul de la Resurse Umane trebuie sa aiba grija si sa tina evidenta salariatilor care trec la o alta transa de vechime si care vor beneficia de un spor de vechime mai mare ? 2. - daca salariatul de la Resurse Umane si contabilul sef trebuie sa aiba grija ca inainte cu 1 an sa faca o Situatie cu salariatii care se vor afla in asemenea situatie si sa aiba grija sa fie bani in Bugetul institutiei in scopul acordarii sporului de vechime corespunzator fiecarui salariat care trecea la alt grad de vechime mai mare ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 02 Nov. 2015
Organizarea institutiilor are la baza organigrama, grila de salarizare fiind in functie de necesitatile institutiei, vechimea in munca aplicandu-se la cererea departamentului de resurse umane, aprobate de reprezentantul legal si de ordonatorul de credite. Sporurile sunt aplicate doar daca sunt incluse in bugetele salariale aprobate de ordonatorul de credite, altfel, chiar daca sunt legale, nu pot fi platite.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 02 Nov. 2015
Va multumesc foarte, foarte mult pentru ajutor ! In urma explicatiilor pe care le-ati dat am inteles ca nu este totul sa ai dreptul la ceva, ci sa mai fie si beget alocat in acel scop.... Va multumesc inca o data pentru lamuriri ! O zi frumoasa si plina de succese va doresc !
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x