Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

daca li se pot deconta salariatilor cheltuielile de transport

Va rog mult sa ma ajutati cu un raspuns cu privire la urmatoarea problema:
- salariatii institutiei vor sa propuna conducerii institutiei
sa le deconteze cheltuielile de transport
de la domiciliu pana la serviciu si retur
- institutia este o institutie publica
care realizeaza si venituri proprii
- institutia este subordonata ierarhic
consiliului judetean

1. - va rog frumos sa ne spuneti daca din veniturile proprii
realizate de institutie
li se pot deconta salariatilor cheltuielile de transport ?
2. - daca da, in ce conditii ?

8 raspunsuri


la 10 Mar. 2016
Transportul angajatilor trebuie inregistrat in contractul colectiv de munca, avizat de itm si vizat de consiliul local, dar acesta nu poate fi suportat din autofinantare, aceste fonduri fiind doar pentru investitii.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 10 Mar. 2016
Va rog frumos sa imi spuneti daca la aceasta data Legea salarizarii, Codul muncii si Codul fiscal nu contin prevederi cu privire la decontarea transportului salariatilor, in CCM vor putea fi inserate prevederi peste lege ? .... cum ar fi aceasta decontare ? Cine o va suporta ? ( institutia noastra sau Consiliul Judetean ) .... si din ce bani ? /din ce capitol ? ( de la salarii ? /din subventii acordate ....?....? ...)
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 10 Mar. 2016
Transportul salariatilor nu este prevazut in codul muncii, doar cazurile in care se specifica in documentele incheiate intre angajaii si institutie, respectiv contractul individual de munca sau contractul colectiv. Cheltuiala poate fi suportata de angajator sau de ordonatorul de credite daca acesta are contact cu o firma specializata sau prin mijloace proprii.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 10 Mar. 2016
Institutia nu poate prin mijloace proprii sa asigure transportul salariatilor pentru ca nu exista decat o masina mica, de serviciu, cu sofer+3 locuri. Salariatii platesc la salariu, in fiecare luna, unei firme de transport. Firma de transport este singura care are licenta de transport calatori in zona. 1. - Institutia /ordonatorul de credite ar putea incheia un contract de transport pentru salariati ? 2. - Contractul l-ar putea incheia si cu o alta firma de transport ? Sau se poate incheia un act cu o alta institutie subordonata ordonatorului de credite ? 3. - Exista o baza legala pentru suportarea cheltuielii de catre angajator sau de ordonatorul de credite ? Daca li se va cere socoteala Curtea de Conturi sau daca se vor imputa sumele de transport, cu ce ne-am putea apara ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 10 Mar. 2016
Se poate incheia un contract cu firma de transport sau sa se faca o investitie intr-un mijloc de transport cu banii din autofinantare.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 10 Mar. 2016
Toată lumea se teme de Curtea de conturi... În cazul unui control star putea imputa cuiva decontarea cheltuielilor ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 11 Mar. 2016
Cheltuielile de transport trebuie justificate.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 15 Mar. 2016
Pentru justificarea cheltuielilor de transport vor fi suficiente: - un contract/conventie intre firma transportatoare si salariati/angajator ? - foi de parcurs ? / bonuri de benzina firma transportatoare ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x