Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

control financiar de gestiune

Buna ziua
SRL-ul este cu capital de stat.
De curand printr-o hotarare AGA s-a aprobat infiintarea unui compartiment Financiar de gestiune compus din doua persoane astfel: seful de compartiment in probleme financiar de gestiune si un contabil al acestuia. In acest moment nu exista nicio persoana in cadrul societatii care sa exercite acest control.
De aici intervin nelamuririle, intrebarile si ipotezele mele:
1. Nu stiu in ce masura este in regula aceasta organigrama din moment ce legea prevede DESEMNAREA unei persoane care sa exercite aceste atributii, si nu se vb compartimente cu sefi si subalterni.
2. Desemnarea persoanei cu atributii de control, practic cum se realizeaza....prin dispozitie/decizie a administratorului societatii sau ca si in cazul controlului financiar preventiv, prin hotararea forului superior, a asociatului unic, a AGA?
3. Exista o persoana in cadrul serviciului financiar contabil care este in subordinea sefului contabil si este economist indeplinind atat conditiile studiilor superioare economice cat si vechimea de 2 ani....ce implică în concret ca această persoană să poată exercita controlul???? se modifica cor si se scoate la concurs pt ca este o alta functie ramanand astfel vacanta cea de economist.....nu se modifica cor doar se adauga atributii de controlor de gestiune, sens in care ar fi intr-o incompatibilitate cu seful contabil , si ar ramane in aer organigrama, ?

Imi cer scuze pt nestiinta mea, orice informatie in legatura cu cele expuse o astept cu mare interers, mai ales in ce priveste procedura de desemnare/angajare eventual un model de desemnare a unei persoane.
multumesc
Adaugata in   Legea Contabilitatii

1 raspuns


la 17 Sep. 2015
O SRL este constituita in conformitate cu prevederile legii societatilor comerciale actualizate, organigrama si modul de functionare fiind precizate in actul constitutiv si statut, iar faptul ca functioneaza cu capital de stat, controlul asupra rezultatelor activitatii acesteia este exercitat de catre o institutie de stat. Organizarea unui organ de control de gestiune in cadrul societatii ca departament nou, trebuie sa fie prevazut in organigrama, cheltuielile trebuie prevazute in buget si modificarea trebuie adoptata intr-o aga extraordinara desfasurata conform procedurilor legale. In mod normal, actionarul putea contracta un auditor independent pentru a verifica activitatea de gestiune. Constituirea unui departament in cadrul societatii poate bulversa circuitul informal si decizional al societatii, acesta fiind subordonat in mod normal directorului executiv si nu actionarului, care nu poate interveni in activitatea curenta in mod activ. Desemnarea persoanei care va ocupa functia respectiva trebuie sa fie obligatia directorului in calitate de reprezentant legal, dar aceasta persoana nu poate desfasura activitatea in compartimentul de gestiune ca economist, si sa detina si calitatea de controlor a propriei activitati, fiind in situatie de incompatibilitate.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x