Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

contracte diverse - semnaturi si plati

Buna dimineata !

Noul director al institutiei noastre publice cere ca orice Contract
( de munca, comercial, de prestari servicii, etc.) ce va fi incheiat intre institutia noastra si
alte persoane fizice sau juridice sa fie semnat
de salariatul care l-a completat cu toate datele necesare,
apoi sa fie vizat de jurist, si semnat si de contabilul sef si salariatul care pune viza CFP.

Dar, sunt totusi perioade cand unii salariati nu sunt prezenti la serviciu
( sunt in concediu de odihna,..).

Va rog frumos sa ne ajutati si sa ne dati un sfat,
si sa ne spuneti daca unul dintre acesti salariati nu sunt la serviciu,
mai pot semna un contract ulterior incheierii lui, atunci cand vor veni din concediu ?

Directorul cere ca un Contract ce a fost incheiat saptamana trecuta
sa fie semnat saptamana aceasta si de contabilul sef,
care a venit din concediul de odihna,
pentru ca altfel, spune el, nu poata sa faca plata.

Contabilul sef poate semna contractul doar cu data de acum,
cand este prezent la serviciu.
Consider ca o semnatura retroactiva ar constitui un fals in inscrisuri.

Va rugam frumos sa ne ajutati cu un sfat in cazul prezentat.

8 raspunsuri


la 30 Iun. 2016
Directorul nou nu are experienta in institutiile publice. Semnarea contractelor se face de catre reprezentantii legali: director, contabil, jurist, conform regulamentului si procedurilor. Documentatia care sta la baza achizitiei este furnizata si organizata de biroul administrativ-achizitii, aceasta avand la baza referate de necesitate emise de personalul angajat. Pentru semnarea contractelor de catre persoana responsabila trebuie schimbata procedura, si trebuie sa aveti in vedere si legalitatea deciziei (ex: personalul de intretinere sa semneze contractele de achizitie de materiale menaj...)
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 30 Iun. 2016
Da, se fac Referate/Note de fundamentare, .... Insa, nu avem Proceduri pentru semnarea contractelor. de catre salariati. Avand in vedere situatia de fata, contabilul sau oricare din salariatii enumerati mai sus, ar putea refuza semnarea vreunui contract ? ce motiv ar pune ? Daca un contabil sef s-ar afla in concediu de odihna si nu este nici o alta persoana care sa o inlocuiasca pe aceasta perioada, acest lucru ar insemna ca nu s-ar mai face plati ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 30 Iun. 2016
Semnare contractelor se face de persoanele desemnate urmand procedurile. In cazul perioadei de concediu sunt desemnate persoane care preiau atributiile celor plecati.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 30 Iun. 2016
Directorul vrea ca in perioada de concediu contabilul sef si salariatul care pune viza CFP sa se inlocuiasca reciproc. Si totusi, in acest caz nu ar fi o situatie de incompatibilitate ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 30 Iun. 2016
Este incompatibilitate.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 01 Iul. 2016
Va rof frumos imi puteti spune si ce articol de lege prevede acest lucru ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 01 Iul. 2016
L215/2001, L161/2003, L393/2004, L176/2010, L78/2000
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 02 Iul. 2016
Vă mulțumesc enorm de mult pentru ajutor !
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x