Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

contabilitatea in partida simpla

avand liceul economic-pot tine contabilitatea in partida simpla la o asociatie de proprietari.
iar persoanele care au cursul de administrator de bloc- pot tine evidenta contabila in partida simpla chiar daca nu au liceul economic sau alte cursuri de contabilitate
Adaugata in   Legea Contabilitatii

3 raspunsuri


la 16 Ian. 2012
Vezi Art. 10. din Legea contabilitatii â?? 1 RÄ?spunderea pentru organizarea ??i conducerea contabilitÄ???ii la persoanele prevÄ?zute la art. 1 alin. 1-4 revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obliga??ia gestionÄ?rii entitÄ???ii respective. 2 Contabilitatea se organizeazÄ? ??i se conduce, de regulÄ?, ??n compartimente distincte, conduse de cÄ?tre directorul economic, contabilul-??ef sau altÄ? persoanÄ? ??mputernicitÄ? sÄ? ??ndeplineascÄ? aceastÄ? func??ie. Aceste persoane trebuie sÄ? aibÄ? studii economice superioare. 3 Contabilitatea poate fi organizatÄ? ??i condusÄ? pe bazÄ? de contracte de prestÄ?ri de servicii ??n domeniul contabilitÄ???ii, ??ncheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Exper??ilor Contabili ??i Contabililor Autoriza??i din Rom??nia. 31 ?Žn cazul persoanelor prevÄ?zute la art. 5 alin. 11, contabilitatea poate fi organizatÄ? ??i condusÄ? potrivit prevederilor alin. 2 ??i 3 sau pe bazÄ? de contracte/conven??ii civile ??ncheiate potrivit Codului civil cu persoane fizice care au studii economice superioare, situa??ie ??n care rÄ?spunderea pentru conducerea contabilitÄ???ii revine acestor persoane fizice. 4 RÄ?spunderea pentru aplicarea necorespunzÄ?toare a reglementÄ?rilor contabile revine directorului economic, contabilului-??ef sau altei persoane ??mputernicite sÄ? ??ndeplineascÄ? aceastÄ? func??ie, ??mpreunÄ? cu personalul din subordine. ?Žn cazul ??n care contabilitatea este condusÄ? pe bazÄ? de contract de prestÄ?ri de servicii, ??ncheiat cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Exper??ilor Contabili ??i Contabililor Autoriza??i din Rom??nia, rÄ?spunderea pentru conducerea contabilitÄ???ii revine acestora, potrivit legii ??i prevederilor contractuale. 41 ?Žn cazul persoanelor prevÄ?zute la art. 1 alin. 5, rÄ?spunderea pentru organizarea contabilitÄ???ii revine acestora. Conducerea contabilitÄ???ii se poate efectua de cÄ?tre aceste persoane, situa??ie ??n care rÄ?spunderea pentru conducerea contabilitÄ???ii revine acestora. ?Žn cazul ??n care contabilitatea este condusÄ? potrivit prevederilor art. 10 alin. 2 ??i 3 sau pe bazÄ? de contracte/conven??ii civile ??ncheiate potrivit Codului civil cu persoane fizice care au studii economice superioare, rÄ?spunderea pentru conducerea contabilitÄ???ii revine acestor persoane, potrivit legii ??i prevederilor contractuale.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 18 Ian. 2012
Cel mai simplu raspuns si la obiect era DA
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 20 Ian. 2012
Da, puteti in temeiul Normei metodologice 1588 din 19/12/2007 Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 43 din 18/01/2008 de aplicare a Legii nr. 230/2007 privind ??nfiin??area, organizarea ??i func??ionarea asocia??iilor de proprietari acre spune: " Art. 21. - 1 Asocia??iile de proprietari au obliga??ia sÄ? organizeze ??i sÄ? conducÄ? contabilitatea proprie, potrivit prevederilor Legii contabilitÄ???ii nr. 82/1991, republicatÄ?, cu modificÄ?rile ??i completÄ?rile ulterioare, ??n partidÄ? dublÄ? sau ??n partidÄ? simplÄ?, prin op??iune, potrivit hotÄ?r??rii adunÄ?rii generale a asocia??iei de proprietari. 2 Asocia??iile de proprietari organizeazÄ? ??i conduc contabilitatea ??n conformitate cu reglementÄ?rile contabile pentru persoanele juridice fÄ?rÄ? scop patrimonial, aprobate prin ordin al ministrului economiei ??i finan??elor. 3 Asocia??iile de proprietari care opteazÄ? pentru conducerea contabilitÄ???ii ??n partidÄ? simplÄ? vor depune la compartimentele specializate ??n sprijinirea ??i ??ndrumarea asocia??iilor de proprietari din cadrul consiliilor locale situa??ia soldurilor elementelor de activ ??i pasiv, ??ntocmitÄ? potrivit ordinului ministrului economiei ??i finan??elor, p??nÄ? la data de 1 martie pentru situa??ia existentÄ? la 31 decembrie ??i p??nÄ? la data de 1 septembrie pentru situa??ia existentÄ? la 30 iunie. Asocia??iile de proprietari care opteazÄ? pentru conducerea contabilitÄ???ii ??n partidÄ? dublÄ? vor depune bilan?? contabil, conform prevederilor legale. Art. 22. - 1 Activitatea de administrare a condominiului include activitÄ???i de administrare tehnicÄ?, de contabilitate ??i casierie. 2 Asocia??ia de proprietari angajeazÄ? persoane fizice atestate pentru func??ia de administrator sau ??ncheie contracte cu persoane juridice specializate ??i autorizate pentru realizarea, respectiv furnizarea serviciilor necesare administrÄ?rii, ??ntre??inerii, investi??iilor ??i repara??iilor asupra proprietÄ???ii comune. 3 Pentru a fi autorizate de cÄ?tre autoritÄ???ile administra??iei publice locale pentru activitatea de administrare, persoanele juridice specializate trebuie sÄ? ??ndeplineascÄ? urmÄ?toarele condi??ii: a sÄ? aibÄ? ca obiect de activitate numai domeniul asocia??iilor de proprietari ori ca activitate principalÄ? administrarea imobilelor pe bazÄ? de tarife sau contract; b sÄ? aibÄ? angajate persoane atestate ??n condi??iile prezentelor norme metodologice; c sÄ? dovedeascÄ? cÄ? au bonitate financiarÄ?. 4 Administratorii trebuie sÄ? prezinte garan??ii morale, materiale ??i profesionale acceptate de comitetul executiv al asocia??iei de proprietari a clÄ?dirii pe care urmeazÄ? sÄ? o administreze. 5 Administratorul asigurÄ? managementul de proprietate al condominiului prin: a prestarea serviciilor conform atribu??iilor, obliga??iilor ??i responsabilitÄ???ilor atribuite de comitetul executiv, ??n condi??iile legisla??iei ??n vigoare; b gestionarea bunurilor materiale ??i a fondurilor bÄ?ne??ti, dacÄ? nu are angajat un casier; c efectuarea formalitÄ???ilor necesare ??n angajarea contractelor cu furnizorii/prestatorii de servicii pentru exploatarea ??i ??ntre??inerea clÄ?dirii, derularea ??i urmÄ?rirea realizÄ?rii acestor contracte; d asigurarea cunoa??terii ??i respectÄ?rii regulilor cu privire la proprietatea comunÄ?; e gestionarea modului de ??ndeplinire a obliga??iilor cetÄ???ene??ti ce revin proprietarilor ??n raport cu autoritÄ???ile publice. Obliga??iile cetÄ???ene??ti sunt cele stabilite, potrivit legii, de adunarea generalÄ?; f ??ndeplinirea oricÄ?ror alte obliga??ii expres prevÄ?zute de lege, precum ??i a celor stabilite prin contractul ??ncheiat cu asocia??ia de proprietari. 6 Contabilul rÄ?spunde de organizarea ??i conducerea contabilitÄ???ii, ??n condi??iile legii. La asocia??iile de proprietari care opteazÄ? pentru conducerea contabilitÄ???ii ??n partidÄ? simplÄ?, administratorii de imobile pot cumula ??i func??ia de contabil. 7 Administratorul care ??ndepline??te ??i func??ia de contabil ??n partidÄ? simplÄ? are obliga??ia sÄ? ??ntocmeascÄ? ??i sÄ? completeze registrul jurnal, registrul inventar, registrul pentru eviden??a fondului de repara??ii, registrul pentru eviden??a fondului de rulment, registrul pentru eviden??a sumelor speciale, registrul pentru eviden??a fondului de penalizÄ?ri, precum ??i alte formulare specifice activitÄ???ii de contabilitate, prevÄ?zute prin ordin al ministrului economiei ??i finan??elor. 8 ?Žn situa??ia ??n care asocia??ia de proprietari angajeazÄ? un casier, acesta rÄ?spunde de efectuarea opera??iunilor de ??ncasÄ?ri ??i plÄ???i ??n numerar, cu respectarea prevederilor Regulamentului opera??iunilor de casÄ?. La asocia??iile de proprietari care opteazÄ? pentru conducerea contabilitÄ???ii ??n partidÄ? simplÄ?, administratorii de imobile pot cumula ??i func??ia de casier. Pentru ??ncasÄ?rile ??n numerar, asocia??ia de proprietari are obliga??ia sÄ? emitÄ? chitan??e care vor cuprinde obligatoriu urmÄ?toarele date: numÄ?rul de ordine, ??n baza unei serii, care identificÄ? chitan??a ??n mod unic; data emiterii facturii; denumirea/numele, adresa ??i codul de ??nregistrare fiscalÄ? ale asocia??iei de proprietari pentru care se emite chitan??a. " De asemenea cititi si OMFP nr. 1.969/2007 privind aprobarea Reglementarilor contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x