Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

bunuri nepredate in gestiunea unui salariat

In fiecare an, orice institutie publica este obligata sa efectueze un Inventar anual al bunurilor.
In cazul de fata, institutia publica este condusa de un manager.
Un manager nu are calitatea de angajat al acelei institutii publice pe care o conduce.
Un manager incheie un Contract de management cu ordonatorul principal de credite, respectiv cu Consiliul Judetean in cazul de fata.

La data inventarierii, exista unele bunuri ale institutiei care nu au fost date in gestiunea niciunui salariat.
Odata ce acele bunuri nu sunt date in gestiunea unui salariat, se considera ca
acestea sunt in gestiunea conducerii, pana la predarea lor catre un salariat desemnat printr-o Decizie interna care sa aibe calitatea de primitor /gestionar.

In Regulamentul Intern al institutiei se spune ca:
- "Conducerea executivă este formată din manager, contabil şef, şefi servicii, şefi birouri, şefi compartimente."

- avand in vedere ca managerul nu are calitatea de angajat al institutiei publice,
odata ce unele bunuri nu au fost date in gestiunea vreunui salariat,

1. - se considera ca acele bunuri se afla in gestiunea conducerii ?
Odata ce nu exista nici un Proces verbal de predare-primire, cf. Legii, se poate considera ca,
conducerea are in gestiune acele bunuri ?
2. - managerul poate avea in gestiune acele bunuri pana la predarea bunurilor ?
Poate avea sau nu calitatea de gestionar
al bunurilor respective, pana la predarea lor catre un salariat ce va fi desemnat ?
Dar celelalte persoane care fac parte din conducere, cf. Regulamentului Intern ?
3. - in situatia in care acele bunuri nu au fost primite de nimeni in gestiune,
cine va face predarea lor catre salariatul primitor ?
Managerul institutiei care reprezinta conducerea institutiei publice poate face predarea bunurilor din gestiunea conducerii catre salariatul primitor ?

12 raspunsuri


la 23 Nov. 2014
Orice bun care intra in patrimoniul societatii are intocmita o nota de intrare receptie care este documentul ce se completeaza in baza facturii sau actului de provenienta si transfer a proprietatii. Prin completarea NIR se transfera bunul in gestiunea societatii, respectiv in depozit, magazie, gestiune etc, de care este responsabil un angajat. Daca bunul nu este distribuit se considera ca acesta exista la sediul societatii in custodia persoanei care a intocmit actul de intrare, iar de existenta bunului raspunde persoana desemnata.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 25 Nov. 2014
Persoana care a intocmit actul de intrare nu mai este angajata institutiei noastre publice din anul 2010. In aceasta situatie, in momentul de fata, in custodia cui se afla bunul ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 25 Nov. 2014
In custodia persoanei care a preluat activitatea acesteia, sau a persoanei desemnate sa desfasoare activitatea de gestiune. Nu se poate ca persoana care a facut intrarea in patrimoniu sa plece cu bunul.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 25 Nov. 2014
Bunurile au ramas in institutie. Problema este ca persoana care a intocmit actul de intrare a bunurilor a plecat din institutie ( si-a dat demisia ) pentru ca au inceput cercetari de urmarire penala in legatura cu achizitionarea acelor bunuri, iar fosta conducere a emis o Decizie interna doar cu privire la inventarierea lor din gestiunea persoanei care a plecat, fara sa mai numeasca un alt salariat care sa le preia. Dupa plecarea acelei salariate, o alta salariata a preluat activitatea, insa si aceasta a plecat din institutie, tot din cauza Dosarului penal aflat in stare de judecata pe rolul Judecatoriei, iar de atunci postul a ramas vacant de aproape 2 ani de zile. In aceasta situatie, daca nu exista nicio persoana care sa fi preluat activitatea respectiva, in a cui custodie se afla bunurile ? Persoana care a facut intrarea in patrimoniul institutiei noastre refuza sa mai vina vreodata la institutie, chiar daca ar fi chemata oficial de conducerea institutiei, si respinge orice dialog, indiferent sub ce forma ar fi,
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 25 Nov. 2014
Daca nu exista o persoana care sa raspunda de gestiunea bunurilor institutiei, atunci responsabil este reprezentantul legal al institutiei. Comisia de inventariere daca a stabilit ca bunul exista si este in patrimoniul institutiei, este in regula, iar de buna organizare se ocupa reprezentantul legal.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 25 Nov. 2014
Reprezentantul legal al institutiei publice este domnul manager - care nu are Contract individual de munca, ci un Contract de management incheiat cu Consiliul Judetean. Acest lucru poate fi un impediment ? Poate raspunde de gestiunea bunurilor institutiei ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 25 Nov. 2014
Contractul de management este un contract de reprezentaresi administrare pentru manager care are in gestiune patrimoniul institutiei si raspunde fata de Consiliul Judetean pentru organizare, buget, organigrama, patrimoniu, performante etc, care sunt mentionate la obligatii in contractul de management. Raspunderea pentru buna gestionare a patrimoniului este una din obligatii.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 25 Nov. 2014
In cazul institutiei noastre publice, Obiectul contractului de management este urmatorul: - managerul se obliga sa asigure organizarea, gestionarea si conducerea institutiei publice. A asigura gestionarea - este tot una cu faptul ca are in gestiune patrimoniul institutiei ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 26 Nov. 2014
Prin obligatia de gestionare, managerul are obligatia de a avea grija de bunurile din patrimoniul institutiei.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 26 Nov. 2014
Avand in vedere aceasta obligatie a managerului institutiei, nefiind nicio persoana ca sa fi primit in gestiune unele bunuri, odata ce contabilul sef face parte din conducerea institutiei, cf. R.O.F., poate sa predea acele bunuri in gestiunea unui salariat desemnat de catre domnul manager ? Daca un contabil berifica Inventarierea, ar fi incompatibil sau nu sa faca acest lucru ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 26 Nov. 2014
Contabilul prin specificul functiei are alte atributii. Cel mai bine este ca managerul sa desemneze un salariat care sa indeplineasca atributiile de magazioner sau gestionar, in principiu, persoanele care sunt trecute in comisiile de inventariere si cunosc patrimoniul societatii.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 26 Nov. 2014
Va multumesc enorm !
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x