Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Bilant contabil semnatura administrator

Buna ziua!
Va rog sa ma ajutati cu cele 2 intrebari:
1. In cazul in care o microintreprindere neplatitoare de TVA si cu o cifra de afaceri foarte mica nu are nici un angajat, este corect, ca bilantul sa fie semnat de administrator, adica sa se aleaga 13 - alta persoana imputernicita potrivit legii, daca acesta nu are studii economice?
2. In cazul unui PFA, cu norma fixa de venit este obligat sa isi cumpere Registrul de evidenta fiscala, sau numai cei impozitati in sistem real?
Multumesc
Adaugata in   Legea Contabilitatii

2 raspunsuri


la 11 Ian. 2015
1. bilantul trebuie semnat de administrator (reprezentant legal; nu are nevoie de studii superioare) + trebuie semnat de cel care intocmeste bilantul - o persoana cu studii superioare (de preferabil expert contabil) 2. in ordonanta 80/2014 nu se specifica precis daca si PFA urile cu norma fixa de venit au obligatia completarii Registrului de evidenta fiscala, dar paradoxal, la art 49 alin 8, se precizeaza: " Contribuabilii care desfăşoară activităţi pentru care venitul net se determină pe bază de norme de venit au obligaţia să completeze numai partea referitoare la venituri din Registrul de evidenţă fiscală şi nu au obligaţii privind evidenţa contabilă." Deci trebuie achizitionat si completat acea parte de venituri.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 11 Ian. 2015
Situatiile financiare trebuie semnate se catre reprezentantul societatii si persoana care le-a intocmit, ca specialist. Pentru microintreprinderi fara angajati bilantul va fi semnat de catre administrator in calitate de reprezentant legal si persoana care l-a intocmit. Daca administratorul semneaza si pentru persoana care intocmeste, acesta isi asuma in totalitate raspunderea pentru incheierea situatiilor. Registrul de evidenta fiscala se achizitioneaza si se completeaza de catre totate persoanele juridice care desfasoara contabilitate in sistem real, iar venitul net anual din activitati independente se determina pe baza datelor din contabilitate, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile deductibile efectuate in scopul realizarii de venituri. Practic si persoanele care determina venitul net anual din activitati independente in sistem real, vor completa registrul de evidenta fiscala pe baza datelor din contabilitate, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile deductibile efectuate in scopul realizarii de venituri.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x