Buna ziua
Asociatul unic care este si administratorul firmei (fara contract de munca) poate sa emita facturi? Firma nu are angajati.
Va multumesc.
Asociatul unic care este si administratorul firmei (fara contract de munca) poate sa emita facturi? Firma nu are angajati.
Va multumesc.
Adaugata in
3 raspunsuri
User Gabriela Ilicea
Raspunsuri la intrebarea
la 01 Iun. 2014
Incepand cu data de 01 februarie 2013, de cand a devenit obligatoriu ca orice firma mica sa se declare microintreprindere cu plata impozitului pe venit, s-a eliminat obligatia de a avea angajati.
Prin urmare, in cazul d-voastra, avand calitatea de administrator, fara sa aveti contract individual de munca in cadrul societatii, puteti emite facturi .
Doar administratorul sau persoanele imputernicite de acesta pot semna si emite acte in numele societatii,indiferent daca adminstratorul este sau nu asociat al firmei.
Consultant Adrian Condurache
Raspunsuri la intrebarea
la 02 Iun. 2014
Conform Legii31/1990 actualizate, administratorul societatii raspunde de desfasurarea activitatii economice a societatii. Acesta poate presta activitatile inregistrate in obiectul de activitate si poate emite facturi pentru acestea. Doar in cazul angajatilor, administratorul prin fisa postului sau delegatie, imputerniceste personalul sa efectueze anumite activitati, printre care si operarea unei facturi, insa raspunderea in fata tertilor revine administratorului..
Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 02 Iun. 2014
Avand in vedere ca societatea nu are angajati, administratorul acesteia poate emite facturile fiscale.