Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Acte contabile intreprindere individuala

Am infiintat o intreprindere individuala caen 9511 reparatii calculatoare (fara vanzari de componente sau softuri doar reparatii) in luna septembrie. pana acum nu am avut activitate. vreau sa stiu de ce acte am nevoie sa pot incepe treaba .
chitantier , facturier, registru contabil.... (nu stiu exact ce am nevoie)
De unde le cumpar ?
Dupa ce le cumpar trebuie inregistrate la anaf sau ?
Adaugata in   Legea Contabilitatii

1 raspuns


la 23 Oct. 2013
Contribuabilii care obtin venituri din activitati independente sunt obligati, potrivit prevederilor art. 49 alin. 8 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare, sa organizeze si sa conduca evidenta contabila in partida simpla. Persoanele fizice autorizate, au obligatia obtinerii si completarii unor registre si documente obligatorii. Registrul unic de control se achizitioneaza de la Finante, organul fiscal pe raza caruia se afla sediul contribuabilului in termen de 30 de zile de la infiintare pentru toate tipurile de PFA. E necesar de avut atat la sediu cat si pentru fiecare punct de lucru, daca este cazul. Registrul-jurnal de incasari cod 14-1-1/b se foloseste ca document de inregistrare a incasarilor si platilor de catre PFA impozitate in sistem real. Este documentul care arata situatia financiara a PFA. Registrul inventar cod 14-1-2/a se foloseste de catre PFA pentru inventarierea patrimoniului. Registrul de casa si Registrul de evidenta al salariatilor se completeaza in format electronic de catre PFA care au salariati. Conform Ordinului nr. 3512 din 27/11/2008 privind documentele financiar-contabile, cu modificarile si completarile ulterioare : REGISTRUL-JURNAL DE INCASARI SI PLATI cod 14-1-1/b serveste ca: - document de inregistrare a incasarilor si platilor; - document de stabilire a situatiei financiare a contribuabilului care conduce evidenta contabila in partida simpla; - proba in litigii. Se intocmeste intr-un singur exemplar de catre contribuabili, facandu-se inregistrarea operatiunilor efectuate pe baza documentelor justificative, distinct, pe fiecare operatiune, fara a se lasa randuri libere, dupa ce a fost numerotat, snuruit, parafat si inregistrat la organul fiscal teritorial. In Registrul-jurnal de incasari si plati se inregistreaza nu numai operatiunile in numerar, ci si cele efectuate prin contul curent de la banca. Operatiunile inregistrate in Registrul-jurnal de incasari si plati se totalizeaza anual. In conditiile conducerii evidentei contabile in partida simpla cu ajutorul tehnicii de calcul, fiecare operatiune economico-financiara se va inregistra in ordine cronologica, in functie de data de intocmire sau de intrare a documentelor. In aceasta situatie Registrul-jurnal de incasari si plati se editeaza lunar, iar paginile vor fi numerotate pe masura editarii lor. Registrul-jurnal de incasari si plati parafat si inregistrat la organul fiscal teritorial va fi completat lunar, prin preluarea totalului sumelor din Registrul-jurnal de incasari si plati obtinut cu ajutorul tehnicii de calcul. Chitantele si facturile se pot emite si de dvs. nu mai sunt obligatorii formularele tipizate. Trebuie doar sa respectati prevederile art. 155 din codul fiscal pentru elementele obligatorii pe care trebuie sa le contina o factura fiscala.
Voteaza raspuns 1 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x