Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Inventar cu probleme, inregistrare + verificare + modificare

Buna ziua !
Va supun analizei o alta problema complexa:

O colega de serviciu se afla in acest moment in Concediul de crestere a copilului.
La inventarul facut acum, o data la 3 ani, s-a descoperit urmatoarea situatie:
1. - scriptic, colega a primit in inventar 2 bunuri si sunt 2 numere de inventar pt. 2 bunuri,
insa in fapt este vorba despre 1 singur bun.
- comisia care a facut inventarul data trecuta
a inregistrat inca o data acel bun si i-a dat 1 alt numar de inventar,
insa, scriptic ar figura ca ar exista 2 bunuri.
2. - un alt bun problema este acela ca:
- descrierea bunului in Fisa bunului este alta
fata de ce se gaseste la locul inventarierii
( de ex.: in act se scrie ca este o cana cu coada,
la fata locului bunul nu are coada )
3. - un alt bun cu probleme:
- in Fisa bunului se scrie ca este o oala veche de sarmale, de culoare rosie,
in schimb, la fata locului se gaseste o oala de culoarea neagra.
4. - in Inventar apar 1 ibric cu 2 cesti cafea,
pe teren s-au mai gasit inca 2 cesti, in alta locatie /spatiu,
dar care au aceleasi caracteristici cu setul.

- pt. pct. 1 - i se va imputa colegei cval. unui bun,
care faptic nu a existat niciodata,
dar din acte rezulta ca ar trebui sa existe ?
- se poate indrepta greseala in ceea ce priveste Inventarul ?

- pt. celelalte puncte, cum va trebui sa se procedeze ?
- ce va trebui sa faca acea colega, dar comisia de inventariere,
dar contabilul sef, dar consilierul juridic ?

Va rog mult de tot sa ma ajutati, sa ma sfatuiti cum se pot rezolva cele de mai sus,
in asa fel incat sa fie rezolvata problema inventarului si a bunurilor care exista in realitate
si nu scriptic.

Va multumesc.

2 raspunsuri


la 19 Nov. 2014
Avand in vedere ca inventarul trebuie sa reflecte situatia reala a bunurilor aflate in patrimoniul societatii, pe baza invantarierii facute de comisie se inainteaza directiei un raport prin care se semnaleaza plusurile si minusurile constatate, iar directia poate face corecturile erorilor sau stabili echivalentele. Diferentele constatate, ca plusuri sau minisuri se trateaza conform prevederilor Codului fiscal.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 19 Nov. 2014
Va multumesc enorm pentru ajutor ! O dupa amiaza placuta !
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x