Buna ziua,
Suntem un SRL in domeniul apicol, comercializam produsele apicole(miere). Avem cateva nelamuriri legate de posibilitatea comercializarii si a distribuirii acestora.
Pentru achizitionarea de produse spre vanzare de la persoane fizice
- ce documente sunt necesare
- cum se inregistreaza in contabilitate
- este posibila achizitionarea produselor vrac, ambalarea de catre societate?
Va multumim.
Suntem un SRL in domeniul apicol, comercializam produsele apicole(miere). Avem cateva nelamuriri legate de posibilitatea comercializarii si a distribuirii acestora.
Pentru achizitionarea de produse spre vanzare de la persoane fizice
- ce documente sunt necesare
- cum se inregistreaza in contabilitate
- este posibila achizitionarea produselor vrac, ambalarea de catre societate?
Va multumim.
Adaugata in
2 raspunsuri
Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 12 Iun. 2013
Avand in vedere prevederile Ordinului nr. 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, un borderou de achizitie serveste ca:
- document de inregistrare in gestiune a produselor cumparate;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate a valorii produselor cumparate;
- document pentru justificarea sumelor primite ca avans spre decontare pentru achizitii sau pentru decontarea sumelor platite pentru achizitii.
Acesta se intocmeste in doua exemplare de catre delegatul insarcinat sa aprovizioneze unitatea cu produse de pe piata taraneasca, de la producatorii individuali sau de la alte persoane fizice, in momentul achizitiei.
In opinia mea, acest borderou de achizitie trebuie intocmit la fiecare achizitie de marfa (zilnic/ pe fiecare furnizor).
Totodata, avand in vedere prevederile Ordinului 3055/ 2009, monografia este urmatoarea:
la achizitionarea marfurilor se va intocmi NIR
371=401
adaos:
371=%
378
4428
vanzare:
4111=%
707
4427
descarcare gestiune:
%=371
378
4428
incasare 5311=4111
User Dana Rovo
a raspuns userului Teodora Munteanu
la 12 Iun. 2013
Va multumesc