Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Evitarea incarcarii in contabilitate a unor facturi

Buna ziua,

Am un SRL si sunt pe cale sa formez un lant de magazine de cartier cu scopul de a achizitiona marfa la preturi mai mici de la furnizori. Ideea e sa fac eu comenzile prin firma mea si marfa sa fie livrata direct la magazine.

Metoda fireasca ar fi sa cumpar eu marfa si sa o revand magazinelor, ceea ce inseamna practic distributie, dar nu asta e scopul. Daca as proceda asa va trebui sa platesc impozit pe venit (firma e microintreprindere) si asta ar creste costurile produselor.

Ideal ar fi sa nu incarc deloc aceasta marfa in contabilitatea mea. Se poate asa ceva? Daca da va rog sa ma indrumati putin.

O alta metoda ar fi ca furnizorii sa faca facturi direct pentru clienti, dar este destul de complicat pentru ca ar fi foarte multe facturi si e greu sa conving furnizorii.

Daca se cunoste alta metoda va rog sa imi spuneti cum as putea proceda.

3 raspunsuri


la 20 Sep. 2014
Un lant de magazine, in opinia mea trebuie sa utilizeze un brand comun. Modul de aprovizionare comun pentru a putea obtine discount mare la furnizor este imposibil de facut daca nu faceti aprovizionarea printr-o firma intermediara, caz in care o veriga in plus pe lantul comercial ar putea fi prea mult. Varianta de comisionare mi se pare mai realista si este posibil sa mearga. Va trebui sa incheiati cu fiecare client un contract de mandat, de reprezentare, cu care sa incheiati contracte de achizitie de marfa in numele magazinelor urmand ca in functie de discountul obtinut sa incasati un comision. In fata furnizorilor va prezentati cu lista firmelor pe care le reprezentati, urmand ca emiterea comenzilor sa fie facuta de firma dumneavoastra, dar marfa sa fie transportata si facturata direct clientilor.
Voteaza raspuns 1 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 20 Sep. 2014
Vă mulțumesc pentru răspuns. Varianta pe comision mi se pare și mie cea mai avantajoasă din punct de vedere al taxelor, însă va rămâne problema numărului mare de facturi. Nu știam dacă este posibilă încheierea unui contract de mandat, dar dacă acesta este posibil și legal, probabil aceasta va fi varianta pe care o vom folosi dacă reușim să formăm lanțul.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 21 Sep. 2014
Prin contractul de mandat va puteti ocupa de comenzi, eliberarea facturii si predarea clientului precum si urmarirea achitarii acesteia, dar discountul contractual va fi in functie de volumul tranzactiei
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x