Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Regimul tva la livrari intracomunitare, documente de insotire a marfii in UE

Buna seara ! Va rog mult sa ma ajutati sa clarific o situatie!
O societate (SRL) s-a inregistrat la RC din Romania, in luna octombrie 2014, este platitoare de tva, are ca obiect de activitate Comert cu ridicata de produse alimentare si nealimentare. Cumpara marfuri de la furnizori din Romania si le livreaza, le vinde in Anglia la o Societate (SRL) , platitoare de tva . Transportul marfii se achita de Societatea cumparatoare din Anglia .Va rog sa ma informati despre documentele care trebuie sa insoteasca marfa la livrare ( atasate de factura ), despre regimul tva , despre Declaratii ce trebuiesc transmise la ANAF si tot ce are legatura cu aceasta activitate .Daca trebuie transmisa declaratia 394 pentra tva la marfuri achizitionate din tara si declaratia 390, pentru marfurile vandute in UE? Ce trec in declaratia 301? Cine plateste tva la vanzare ? Daca la iesirea marfii din tara mai trebuiesc intocmite alte decumente pentru insotirea marfii , anexate la factura de vanzare ( transportul il achita cumparatorul marfii sin UE) ? Va multumesc!




390, pentru marfurile vandute in UEVa multumesc !

1 raspuns


la 02 Dec. 2014
Livrarea intracomunitara de bunuri din Romania catre un alt stat membru UE este reglementata de Codul fiscal la art. 128 alin. (9) ca fiind o livrare de bunuri care sunt expediate sau transportate dintr-un stat membru in alt stat membru de catre furnizor sau de persoana catre care se efectueaza livrarea ori alta persoana in contul acestora. In conformitate cu art. 143 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal aceste operatiuni sunt incluse in categoria celor scutite cu drept de deducere daca sunt prezentate documente justificative si sunt indeplinite cumulativ urmatoarele doua conditii: - livrarea intracomunitara de bunuri este catre o persoana inregistrata in scopuri de TVA in celalalt stat membru si comunica codul de inregistrare furnizorului din Romania - bunurile sunt transportate din Romania in statul membru al beneficiarului In aceasta situatie, beneficiarul va efectua o achizitie intracomunitara de bunuri pentru care va datora TVA in tara aplicand mecanismul taxarii inverse. Scutirea de taxa pentru livrarile intracomunitare de bunuri prevazute la art. 143 din Codul fiscal se justifica pe baza urmatoarelor documente: - factura care trebuie sa contina informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal si in care sa fie mentionat codul de inregistrare in scopuri de TVA atribuit cumparatorului in alt stat membru -documentul care atesta ca bunurile au fost transportate din Romania in alt stat membru -orice alte documente, cum ar fi: contractul/comanda de vanzare/cumparare, documentele de asigurare etc Prin dovada transportului se intelege prezentarea documentului de transport in original daca transportul este in sarcina furnizorului sau in copie daca transportul este in sarcina cumparatorului. Documetele specifice de transport, in functie de tipul transportului sunt: -in cazul transportului auto: copie de pe carnetul TIR sau de pe documentul de tranzit comunitar T, in cazul unui transport intracomunitar, documentul de transport international -in cazul transportului feroviar: scrisoarea de trasura, documentul de transport international pe caile ferate, care sa poarte stampila statiei de expeditie, documentul de transmitere a vagonului la calea ferata vecina, care sa confirme iesirea marfii din tara -in cazul transportului multimodal cale ferata-naval: scrisoarea de trasura si foaia de conosament In ce priveste obligatiile de raportare ale furnizorului din Romania pentru livrarile intracomunitare scutite de TVA, trebuie amintite: - declaratia recapitulativa (390 VIES) care se depune la organele fiscale pana in a 25-a zi a lunii urmatoare celei in care se incheie perioada de raportare in care s-au realizat livrarile, conform OPANAF 3162/2011 - decontul de TVA (formularul 300) care se depune la organele fiscale pana in a 25-a zi a lunii urmatoare celei in care se incheie perioada de raportare (luna sau trimestrul calendaristic ori o alta perioada fiscala aprobata de organele fiscale) conform OPANAF 3665/2011 - declaratia Intrastat (doar daca volumul livrarilor intracomunitare realizate de furnizorul din Romania depaseste plafonul de declarare de 900.000 lei), conform Ordin INS 1183/2011.Declaratia se depune pana in a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care s-au realizat livrarile
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x