Buna ziua!
Daca puteti, va rog sa ma lamuriti in urmatoarea situatie: sunt pfa neplatitoare de tva; am un chiosc de ziare si reviste; primesc facturi de intrare marfa, facturi de retur marfa. Ce acte contabile trebuie sa completez? Se pot modifica rubricile Jurnalului de incasari si plati?
Eu imi tin evidenta zilnic astfel: Facturi intrari / Facturi retur / Diferenta dintre cele 2 / Vanzari / Plati efectuate. Nu stiu cum sa fac si nu m-a putut lamuri concret nimeni.
Multumesc!
Daca puteti, va rog sa ma lamuriti in urmatoarea situatie: sunt pfa neplatitoare de tva; am un chiosc de ziare si reviste; primesc facturi de intrare marfa, facturi de retur marfa. Ce acte contabile trebuie sa completez? Se pot modifica rubricile Jurnalului de incasari si plati?
Eu imi tin evidenta zilnic astfel: Facturi intrari / Facturi retur / Diferenta dintre cele 2 / Vanzari / Plati efectuate. Nu stiu cum sa fac si nu m-a putut lamuri concret nimeni.
Multumesc!
Adaugata in
2 raspunsuri
Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 29 Dec. 2012
Conform Ordinului nr. 3512 din 27/11/2008 privind documentele financiar-contabile, cu modificarile si completarile ulterioare :
REGISTRUL-JURNAL DE INCASARI SI PLATII cod 14-1-1/b
Serveste ca:
- document de inregistrare a incasarilor si platilor;
- document de stabilire a situatiei financiare a contribuabilului care conduce evidenta contabila in partida simpla;
- proba in litigii.
Se intocmeste intr-un singur exemplar de catre contribuabili, facandu-se inregistrarea operatiunilor efectuate pe baza documentelor justificative, distinct, pe fiecare operatiune, fara a se lasa randuri libere, dupa ce a fost numerotat, snuruit, parafat si inregistrat la organul fiscal teritorial.
In Registrul-jurnal de incasari si plati se inregistreaza nu numai operatiunile in numerar, ci si cele efectuate prin contul curent de la banca.
Operatiunile inregistrate in Registrul-jurnal de incasari si plati se totalizeaza anual.
In conditiile conducerii evidentei contabile in partida simpla cu ajutorul tehnicii de calcul, fiecare operatiune economico-financiara se va inregistra in ordine cronologica, in functie de data de intocmire sau de intrare a documentelor. In aceasta situatie Registrul-jurnal de incasari si plati se editeaza lunar, iar paginile vor fi numerotate pe masura editarii lor.
Registrul-jurnal de incasari si plati parafat si inregistrat la organul fiscal teritorial va fi completat lunar, prin preluarea totalului sumelor din Registrul-jurnal de incasari si plati obtinut cu ajutorul tehnicii de calcul.
User Elena Bota
a raspuns userului Teodora Munteanu
la 30 Dec. 2012
D-na Munteanu, ca orice expert din tara asta, ati dat un raspuns standard, Ceea ce spuneti dvs. cunosc, nu trebuie sa fii expert sa dai "enter" pe google.
Deci, daca intr-adevar sunteti expert, va rog sa recititi cu atentie doleanta mea si, daca sunteti in masura sa ma lamuriti e bine, daca nu, asta e!