Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Comert ambulator

O intreprindere individuala cu domeniul de activitate CAEN 4722- Comert cu amanuntul al carnii si al produselor din carne, in magazine specializate, a inchiriat un spatiu de la primarie prin licitatie, este un cuptor pentru vanzare mici in piata locala. Avand un singur cod CAEN, trebuie inregistrat la ONRC si comertul ambulator. Care este codul CAEN corect in acest caz? Trebuie si casa de marcat? si doresc sa stiu cum ar trebui evidentiate in registru, se pot trece in acelasi registru cu activitatea principala sau in altul? Pentru finante se depune vreun formular?
Multumesc mult, anticipat pentru raspuns!
Elena
Adaugata in   Declaratii si Formulare

1 raspuns


la 15 Iun. 2013
Pentru desfasuratea activitatii trebuie sa completati obiectul de activitate. Aveti in vedere pentru comertul ambulant urmatoarele coduri CAEN: grupa 478 Comerţ cu amănuntul efectuat prin standuri, chioşcuri şi pieţe 4781 Comerţ cu amănuntul al produselor alimentare, băuturilor şi produselor din tutun efectuat prin standuri, chioşcuri şi piete. 4789 Comerţ cu amănuntul prin standuri, chioşcuri şi pieţe al altor Produse. Avand in vedere Art. 1.alin. (1) OUG nr. 28/1999 operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le predea clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura fiscala. Contribuabilii care obtin venituri din activitati independente sunt obligati, potrivit prevederilor art. 49 alin. 8 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare, sa organizeze si sa conduca evidenta contabila in partida simpla. Persoanele fizice autorizate, au obligatia obtinerii si completarii unor registre si documente obligatorii. Registrul unic de control se achizitioneaza de la Finante, organul fiscal pe raza caruia se afla sediul contribuabilului in termen de 30 de zile de la infiintare pentru toate tipurile de PFA. E necesar de avut atat la sediu cat si pentru fiecare punct de lucru, daca este cazul. Registrul-jurnal de incasari cod 14-1-1/b se foloseste ca document de inregistrare a incasarilor si platilor de catre PFA impozitate in sistem real. Este documentul care arata situatia financiara a PFA. Registrul inventar cod 14-1-2/a se foloseste de catre PFA pentru inventarierea patrimoniului. Registrul de casa si Registrul de evidenta al salariatilor se completeaza in format electronic de catre PFA care au salariati. Conform Ordinului nr. 3512 din 27/11/2008 privind documentele financiar-contabile, cu modificarile si completarile ulterioare : REGISTRUL-JURNAL DE INCASARI SI PLATI cod 14-1-1/b serveste ca: - document de inregistrare a incasarilor si platilor; - document de stabilire a situatiei financiare a contribuabilului care conduce evidenta contabila in partida simpla; - proba in litigii. Se intocmeste intr-un singur exemplar de catre contribuabili, facandu-se inregistrarea operatiunilor efectuate pe baza documentelor justificative, distinct, pe fiecare operatiune, fara a se lasa randuri libere, dupa ce a fost numerotat, snuruit, parafat si inregistrat la organul fiscal teritorial. In Registrul-jurnal de incasari si plati se inregistreaza nu numai operatiunile in numerar, ci si cele efectuate prin contul curent de la banca. Operatiunile inregistrate in Registrul-jurnal de incasari si plati se totalizeaza anual. In conditiile conducerii evidentei contabile in partida simpla cu ajutorul tehnicii de calcul, fiecare operatiune economico-financiara se va inregistra in ordine cronologica, in functie de data de intocmire sau de intrare a documentelor. In aceasta situatie Registrul-jurnal de incasari si plati se editeaza lunar, iar paginile vor fi numerotate pe masura editarii lor. Registrul-jurnal de incasari si plati parafat si inregistrat la organul fiscal teritorial va fi completat lunar, prin preluarea totalului sumelor din Registrul-jurnal de incasari si plati obtinut cu ajutorul tehnicii de calcul.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x