Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

cum recuperam debitul, daca Notificarea s-a intors la institutie ?

Buna ziua !

Va rog sa ma jutati sa gasim o solutie corecta in cazul urmator:

O persoana fizica a beneficiat de niste servicii de cazare din partea institutiei noastre,
insa nu a achitat cval serviciilor.
Institutia i-a trimis 2 Notificari prin posta, recomandat si cu confirmare de primire, insa acestea s-au intors cu mentiunea: destinatarul nu a fost gasit la domiciliu /lipsa de la domiciliu.

Ce va trebui sa mai facem pentru a recupera suma datorata
de acea persoana fizica ?
Care este procedura de urmat ?

4 raspunsuri


la 23 Mar. 2015
Pentru serviciile oferite, institutia a incheiat contract de prestari servicii cu persoana respectiva? A eliberat factura? Recuperarea banilor se poate face prin executare silita in baza unei hotarari judecatoresti, dar trebuie ca datoria sa fie dovedita cu inscrisuri si sa fie respectate etapele procedurale, mai intai de comunicare a soldului, invitarea pentru stabilirea modalitatilor si termenelor de plata pe cale amiabila, apoi deschiderea actiunii..
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 23 Mar. 2015
Pentru serviciile oferite institutia nu a incheiat Contract de prestari servicii cu beneficiarul. Beneficiarul a contactat salariatul responsabil cu cazarile si a achitat un avans, urmand ca la final sa achite diferenta de bani, pana la intreaga suma pentru numarul de zile de cazare. Salariatul responsabil cu cazarile a eliberat factura. Prin cele 2 Notificari i s-a comunicat suma pe care o datoreaza persoana fizica beneficiara a serviciilor de cazare, precum si faptul ca s-a dorit invitarea acestuia pentru stabilirea modalitatilor si termenelor de plata pe cale amiabila, insa cele 2 plicuri cu cele 2 Notificari au fost returnate institutiei, pe motiv ca destinatarul nu a fost gasit la domiciliu ( destinatarul nu a fost gasit la domiciliu /lipsa de la domiciliu ). Va rog sa imi spuneti daca s-a procedat corect sau ce pasi ar mai trebui facuti pana la deschiderea actiunii civile in instanta de judecata. Pentru recuperarea banilor ce am putea invoca in fata instantei ? Ce ne recomandati ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 23 Mar. 2015
Faptul ca persoana a platit un avans, este o recunoastere a serviciilor furnizate. Emiterea si eliberarea facturii de diferenta, precum si inregistrarea acesteia in evidentele contabile va permite inceperea procedurii de executare silita. In cazul in care persoana nu poate fi gasita se poate face plangere penala pentru inselaciune.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 23 Mar. 2015
De la salariatul responsabil cu cazarile am inteles ca la dosarul de evidenta al platilor exista si o copie dupa cartea de identitate a beneficiarului. Beneficiarul figureaza cu acelasi nume si acelasi domiciliu, datele pe care le-a furnizat institutiei noastre sunt adevarate, dar ori nu a fost gasit acasa de postas pentru a-i inmana sub semnatura de primire plicul, ori a refuzat primirea iar postasul a considerat sa procedeze astfel..... Astfel ca in aceasta situatie nu poate fi vorba de o plangere penala pentru inselaciune.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x