Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

obligatii pfa

Pt un pfa care are un contract de agentie prin care i se opreste impozitul de 16%, ce registre sunt obligatorii si daca poate sa-si deduca cheltuieli cu activitatea pfatel, utilitati, etc. Prin declatatia 200, daca si-a dedus cheltuieli va avea impozit de recuperat impozitul retinut fiind la venitul brut?
Adaugata in   Codul fiscal

1 raspuns


la 11 Mar. 2012
Contribuabilii care obtin venituri din activitati independente sunt obligati, potrivit prevederilor art. 49 alin. 8 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare, sa organizeze si sa conduca evidenta contabila in partida simpla. Persoanele fizice autorizate, au obligatia obtinerii si completarii unor registre si documente obligatorii. - Registrul unic de control. Se achizitioneaza de la finante organul fiscal pe raza caruia se afla sediul contribuabilului in termen de 30 de zile de la infiintare pentru toate tipurile de PFA. E necesar de avut atat la sediu cat si pentru fiecare punct de lucru daca este cazul. - Registrul-jurnal de incasari cod 14-1-1/b se foloseste ca document de inregistrare a incasarilor si platilor de catre PFA impozitate in sistem real. Este documentul care arata situatia financiara a PFA. - Registrul inventar cod 14-1-2/a se foloseste de catre PFA pentru inventarierea patrimoniului. - Registrul de evidenta al salariatilor. Se completeaza in format electronic de catre PFA-urile care au salariati. Vezi normele de aplicare ale Codului fiscal art. 48 alin 4 punctul 38. Sunt cheltuieli deductibile, de exemplu: 1. cheltuielile cu achizi??ionarea de materii prime, materiale consumabile, obiecte de inventar ??i mÄ?rfuri; 2. cheltuielile cu lucrÄ?rile executate ??i serviciile prestate de ter??i; 3. cheltuielile efectuate de contribuabil pentru executarea de lucrÄ?ri ??i prestarea de servicii pentru clien??i; 4. chiria aferentÄ? spa??iului ??n care se desfÄ???oarÄ? activitatea, cea aferentÄ? utilajelor ??i altor instala??ii utilizate ??n desfÄ???urarea activitÄ???ii, ??n baza unui contract de ??nchiriere; 5. dob??nzile aferente creditelor bancare; 7. cheltuielile cu comisioanele ??i cu alte servicii bancare; 8. cheltuielile cu primele de asigurare care privesc imobilizÄ?rile corporale ??i necorporale, inclusiv pentru stocurile de??inute, precum ??i primele de asigurare pentru asigurarea de risc profesional potrivit legii; 9. cheltuielile cu primele de asigurare pentru bunurile din patrimoniul personal, c??nd acestea reprezintÄ? garan??ie bancarÄ? pentru creditele utilizate ??n desfÄ???urarea activitÄ???ii independente a contribuabilului; 10. cheltuielile po??tale ??i taxele de telecomunica??ii; 11. cheltuielile cu energia ??i apa; 12. cheltuielile cu transportul de bunuri ??i de persoane; 13. cheltuieli de naturÄ? salarialÄ?; 14. cheltuielile cu impozitele, taxele, altele dec??t impozitul pe venit; 15. cheltuielile reprezent??nd contribu??iile pentru asigurÄ?rile sociale, pentru constituirea Fondului pentru plata ajutorului de ??omaj, pentru asigurÄ?rile sociale de sÄ?nÄ?tate, pentru accidente de muncÄ? ??i boli profesionale, precum ??i alte contribu??ii obligatorii pentru contribuabil ??i angaja??ii acestuia; 16. cheltuielile cu amortizarea, ??n conformitate cu reglementÄ?rile titlului II din Codul fiscal, dupÄ? caz; 17. valoarea rÄ?masÄ? neamortizatÄ? a bunurilor ??i drepturilor amortizabile ??nstrÄ?inate, determinatÄ? prin deducerea din pre??ul de cumpÄ?rare a amortizÄ?rii incluse pe costuri ??n cursul exploatÄ?rii ??i limitatÄ? la nivelul venitului realizat din ??nstrÄ?inare; 18. cheltuielile efectuate de utilizator, reprezent??nd chiria rata de leasing ??n cazul contractelor de leasing opera??ional, respectiv cheltuielile cu amortizarea ??i dob??nzile pentru contractele de leasing financiar, stabilite ??n conformitate cu prevederile privind opera??iunile de leasing ??i societÄ???ile de leasing; 19. cheltuielile cu pregÄ?tirea profesionalÄ? pentru contribuabili ??i salaria??ii lor; 20. cheltuielile ocazionate de participarea la congrese ??i alte ??ntruniri cu caracter profesional; 21. cheltuielile cu func??ionarea ??i ??ntre??inerea, aferente bunurilor care fac obiectul unui contract de comodat, potrivit ??n??elegerii din contract, pentru partea aferentÄ? utilizÄ?rii ??n scopul afacerii; 23. cheltuielile de delegare, deta??are ??i deplasare, cu excep??ia celor reprezent??nd indemniza??ia de delegare, deta??are ??n altÄ? localitate, ??n ??arÄ? ??i ??n strÄ?inÄ?tate, care este deductibilÄ? limitat; 24. cheltuielile de reclamÄ? ??i publicitate reprezintÄ? cheltuielile efectuate pentru popularizarea numelui contribuabilului, produsului sau serviciului ??n baza unui contract scris, precum ??i costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare c??nd reclama ??i publicitatea se efectueazÄ? prin mijloace proprii. Se includ ??n categoria cheltuielilor de reclamÄ? ??i publicitate ??i bunurile care se acordÄ? ??n cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru ??ncercarea produselor ??i demonstra??ii la punctele de v??nzare, precum ??i alte bunuri acordate cu scopul stimulÄ?rii v??nzÄ?rilor; 25. alte cheltuieli efectuate ??n scopul realizÄ?rii veniturilor. Sunt cheltuieli deductibile ??i cele efectuate pentru ??ntre??inerea ??i func??ionarea spa??iilor folosite pentru desfÄ???urarea afacerilor chiar dacÄ? documentele sunt emise pe numele proprietarului, ??i nu pe numele contribuabilului.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x