Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Impozit pe venit, cetateni romani nerezidenti

Buna seara,
Suntem cetateni romani cu rezidenta in Elvetia si angajati ai unei organizatii internationale din cadrul ONU.
Am cumparat un apartament in Romania pe care vrem sa-l inchiriem. Ca urmare, dorim sa inregistram contractul de inchiriere la administratia fiscala.
Va multumesc anticipat pentru specificarea demersurilor pe care trebuie sa le facem in acest sens.
Ina C
Adaugata in   Codul fiscal

2 raspunsuri


la 14 Aug. 2012
Contractul de inchiriere incheiat intre parti se inregistreaza 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul. Pentru inregistrarea actului la ANAF aveti nevoie de urmatoarele documente: - 3 exemplare ale contractului de inchiriere incheiat intre parti - dovada detinerii proprietatii, adica titlul de proprietate, - acordul asociatiei de proprietari sau locatari - copie dupa actul de identitate al proprietarilor - imputernicire notariala in cazul in care contractul va fi depus de un tert. - 2 exemplare a declaratiei estimative 220 Un exemplar stampilat de ANAF va fi inmanat chiriasului. In cazul in care exista mai multi proprietari al apartamentului, pentru a Nu depune individual documentele la Administratia Fiscala de care apartine fiecare proprietar cu domiciliul, va recomand imputernicirea notariala a unui singur proprietar pentru inregistrarea contractului la o singura administratie.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 14 Aug. 2012
Doamna Munteanu, Multumesc frumos pentru raspunsul dumneavoastra. Noi suntem cetateni romani cu domiciliul in strainatate. Nu avem nici o adresa stabila in Romania. Detinem numai pasaportul romanesc iar in momentul in care am schimbat rezidenta in afara Romaniei, am fost obligati sa renuntam la buletinul de identitate. Astazi am fost la administratia fiscala si procedura pare sa fie lunga. Ni s-a explicat ca CNP-ul nostru nu mai este valid chiar daca apare in continuare pe pasaport, ni s-a inmanat un formular 030 (pentru straini) si ni s-a impus sa avem un reprezentant fiscal din Romania. Ni s-a spus de asemenea ca reprezentantul fiscal trebuie oficializat la notariat si trebuie sa dea o declaratie, tot la notariat. S-ar putea sa fim un caz mai special. Ceva insa nu se invarte rotund aici... Suntem cetateni romani si suntem tratati ca straini. Vrem sa facem declaratia fiscala si trebuie sa pierdem zile intregi din concediu pentru formalitati. Sunt acestea impuse de lege? Multumesc frumos inca o data, Ina C
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x