Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Inregistrare in ROI, Contracte cu clienti si contracte intre PF si PJ

Buna ziua. Am 4 intrebari:

1) De 7 ani am un PFA si lucrez doar cu clienti non-EU. Acum am aflat ca ar fi trebuit sa ma inregistrez in ROI de mult, in eu nu am facut acest lucru inca. Ce sa fac?

2) Cand cumpar ceva pe PFA, factura trebuie sa fie asa 'NUME PRENUME PFA' sau ajunge daca este doar pe numele meu (fara cuvantul 'PFA')?

3) Sunt obligat sa fac contracte cu clientii mei? Trebuie sa fac un contract cu fiecare client sau doar cu clientii fideli? Contractele trebuie sa fie semnate sau este OK daca listez doar pagina 'termeni si conditii pentru afiliati' de pe site?

De exemplu: eu lucrez si cu google adsense. Nimeni de la google nu imi va trimite vre-un contract semnat. Ei au o pagina cu termeni si conditii: https://www.google.com/adsense/localized-terms

Ajunge daca listez aceasta pagina? Sau cum sa fac?
Ce fac in cazul in care nu exista niciun contract, doar o intelegere prin email sau skype?

4) Vreau sa transferez un site de pe PF pe PJ. Cum fac acest lucru? Cu un simplu contract de vanzare cumparare? Cum decid pretul?

Se poate inchiria un site? Cum se face? Cu contract de comodat?

Multumesc.

4 raspunsuri


la 05 Mai. 2016
Inregistrarea in roi se face pentru operatiunile desfasurate pe spatiul intracomunitar. Daca faceti aceste operatiuni in afara CE nu este necesara inregistrarea dar va trebuie contractul de prestari tradus si legalizat, iar pentru incasari, formularul bancar declaratie de incasare externa. Factura emisa de pfa trebuie sa contina denumirea completa cu sigla pfa, cif, adresa, cont, banca etc. Faptul ca desfasurati activitate de prestari servicii va obliga ca factura, care este documentul de plata, sa fie sustinuta de un contract si de o garantie a lucrarii. Daca lucrati online, trebuie sa aveti o formulare clara prin care sa se inteleaga ca acceptarea termenilor se refera la clauzele unui contract, trimiterea comenzii fiind in baza acceptarii contractului. Transferul site-ului se face prin vanzare sau drept de utilizare, dar domeniul respectiv este doar al celui care a platit.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 05 Mai. 2016
Multumesc pt raspunsuri. Deci contractul poate fi in format digital, fara semnaturi?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 05 Mai. 2016
Daca toate operatiunile se desfasoara online nu este necesara semnatura, ci doar sa fie clare si formatul sa fie tip contract, trecerea la etapa urmatoare fiind cu un accept.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 10 Iun. 2016
multumesc pentru raspunsuri. Asta inseamna ca e ok data trimit un contract prin email si primesc acordul clientului tot prin email? Adica contractul nu va fi semnat nici de mine nici de client. Si imi puteti spune daca in lege scrie ceva despre contractele digitale?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x