Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Prag de rentabilitate si previziune cash flow la un hotel mic

Buna!
ma poate ajuta va rog cineva pentru identificarea pragului de rentabilitate si a cash-flow-ului la un hotel mic, cu 24 de camere?...locatia inca nu este data in folosinta. In caz afirmativ, pot pune la dispozitie date necesare.
Multumesc!

7 raspunsuri


la 27 Apr. 2015
Pragul de rentabilitate presupune acoperirea tuturor costurilor din veniturile preconizate, fiind un moment de echilibru intre venituri si cheltuieli. In cazul unui hotel, trebuie sa stabiliti gradul de ocupare al camerelor in funtie de tarifele stabilite. Tarifele sunt stabilite in functie de zona, categorie, concurenta etc, iar gradul de ocupare ar trebui sa fie in functie de statistica zonei.
Voteaza raspuns 1 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 27 Apr. 2015
In primul rand multumesc pentru amabilitatea unui raspuns. Cum v-am rugat, am nevoie sa ma ajutati cu un raspuns mai concret, de aceea va pun la dispozitie datele: Hotelul este nou, inca nu functioneaza si nu are istoric si are piscina interioara cu apa incalzita. Concurenta nu are piscina interioara. Hotelul va avea 12 camere de categorie de 4 * si 12 camere de 3*. Restaurantul are 150 de locuri. Exista deasemenea o sala de evenimente( business, corporate, etc), cu 40 de locuri. Toate camerele sunt duble(DBL) si vor avea inclus micul dejun in tarif. Ca o alta informatie, concurenta vinde o camera de 4 *cu 175 de lei, de 3 * cu 160 lei, cu mic dejun inclus...si nu are piscina interioara. Iata datele lunare: 59.300-salarii 23.500-energie( electrica+gaz) 3.400-apa piscina/luna...neincalzita 2.100-uniforme( un rand de uniforme) 1.600-cheltuieli de marketing 500-benzina(pt 2 auto) 180-telefon (1 telefon fix si internet + 2 mobile cu abonamente de cate 6 Euro/luna) 7- apa de la dus/wc pentru o camera/zi Adaos comercial la mancare: 25-35% Adaos beverage: cca.100% Lenjeria pentru camere si restaurant va fi spalata de un serviciu externalizat (nu exista spalatorie/calcatorie in interiorul hotelului) La hotel de 4 *, lenjeria se schimba odata la 2 zile. Trebuie luat deci in calcul costul/camera cu spalatul/calcatul lenjeriei( cearsaf, fete perna, plic pilota, cate 2 prosoape/persoana) + cheltuiala pt.consumabilele din baie/dus(sapunel, sampon de dus, sampon de par) + costul consumabilelor de curatenie/camera folosite de camerista(sampon, etc) + cota parte de salariu din cheltuiala salariala a cameristei( cca 20 minute/camera). Din calculele mele rezulta cca. 3 lei/camera. Deasemenea, costul spalat/calcat pt restaurant: fata de masa de 4-6 persoane si napron. Eu am identificat urmatoarele tarife/bucata pentru serviciul de spalat/calcat: * fata perna: 4,5 * cearsaf: 7,5 * plic: 9,5 (schimbat la o saptamana) * napron: 6 * fata de masa 4-6 persoane: 10 * prosoape: 7,5 Eu am identificat ca si costuri medii pentru produsele cosmetice pt dus + costuri consumabile curatenie la o camera: 11,5 lei/camera/zi ( 5 lei/pers/zi + 1,5 lei produsele de curatenie) Multumesc frumos in avans!
Voteaza raspuns 1 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 27 Apr. 2015
Nu cred ca ati grupat bine costurile, trebuie sa aveti total cheltuieli de exploatare, cheltuieli administrative, cheltuieli exceptionale, tinand cont ca exista unitatea hoteliera si cea de restaurant care trebuie separate. Tarifele camerelor nu pot fi de 4 si 3*, clasificarea fiind pe hotel si nu pe camere. In calculele prezentate nu aveti in vedere costul salariilor pe categorii de personal, pentru hotel, restaurant, administrativ, auxiliar avand in vedere ca ponderea cea mai mare este cea a salariilor. Nu aveti in vedere prosoapele si halatele care se amortizeaza intr-un an, cheltuielile cu intretinerea autovehiculelor si taxele lor, apa si curatarea piscinei.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 27 Apr. 2015
Hotelul va avea 2 categorii de camere, dar pentru simplificare se poate lua un tarif mediu. Aveti dreptate, nu am inclus costurile cu halatele si prosoapele, deoarece nici nu le stiu. Aveam inclus costul cu RCA si Rovigneta pt cele 2 auto...nu stiu insa cat sa apreciez alte costuri de reparatii!!. De fapt, cum v-am si relatat, sunt cateva cheltuieli pe care nici nu le stiu( durata amortizare, valoare investitie, suma imprumutata si dobanzi aferente, durata returnare credit, etc) Ma intereseaza principial metoda de calcul pentru pragul rentabilitatii si in special a cash-flow-ului.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 27 Apr. 2015
Cea mai buna metoda este stabilirea pragului de rentabilitate pe centre de cheltuiala separate si urmarirea lor, adica stabilirea cheltuielilor si veniturilor pentru hotel, pentru restaurant, pentru sala de conferinte, pentru piscina, prin care fiecare centru de cheltuiala sa isi acopere cheltuielile. In opinia mea, va trebui sa stabiliti costurile fixe pentru fiecare centru, apoi cele variabile, care vor fi in functie de volumul activitatii si veti face in sistem grafic o prezentare dupa ce inregistrati toti factorii.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 29 Apr. 2015
Care ar fi % ponderea consumului de energie pe restaurant si cea pe camere, dintr-un total de energie consumata cunoscuta? Multumesc!
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 29 Apr. 2015
o adresa de email se poate?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x