Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

daca s-a facut o plata gresita, se mai poate indrepta ?

Buna seara !

Va supun atentiei o speta interesanta
si va rog sa imi spuneti daca o asemenea problema contabila
se poate rezolva:

Fostul contabil sef a facut o plata pentru prestari de servicii
cu Ordin de plata in care
s-a trecut din greseala un alt numar de cont.

Abia acum s-a descoperit greseala,
faptul ca din eroare de redactare
s-a trecut un alt cont decat cel din care trebuia sa se faca plata.

Plata ar fi fost totusi corecta daca
s-ar fi facut inainte virare
din acel cont care s-a trecut din greseala
si in care erau bani,
in contul gol din care trebuia sa se faca plata.

Plata gresita s-a facut la sfarsitul anului trecut,
in luna decembrie 2014,
prin Trezorerie.

Acum nu se mai poate face o rectificare
sau o alta operatiune contabila
prin care sa se corecteze greseala ?
Fiind un alt an de exercitiu financiar,
se mai poate face acest lucru ?

13 raspunsuri


la 27 Feb. 2015
Nu am inteles daca plata a fost facuta din alt cont al institutiei sau a fost anulata pentru lipsa banilor din cont. Daca plata a fost facuta din alt cont se poate reface circuitul banilor sau o compensare. In cazul in care plata a fost facuta catre alt beneficiar trebuie sa faceti o adresa prin care sa solicitati restituirea banilor.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 27 Feb. 2015
Fostul contabil sef al institutiei a facut plata din alt cont al institutiei. Atunci nimeni nu si-a dat seama de acest lucru. Abia acum, institutia ierarhic superioara a solicitat directorului institutiei noastre o explicatie, ca urmare a depistarii acestei plati in urma verificarilor platilor facute la Bucuresti. Plata nu a fost anulata pentru lipsa banilor din cont. Nu stim daca se mai poate anula acea plata pentru lipsa banilor din cont. Daca plata s-a facut anul trecut si nu s-a corectat atunci, se mai poate anul acesta sa se refaca circuitul banilor sau o compensare ? Plata a fost facuta de institutia noastra catre un prestator de servicii.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 27 Feb. 2015
Spuneti-mi va rog ce operatiuni contabile trebuiesc facute pentru a se reface circuitul banilor sau o compensare ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 27 Feb. 2015
Faptul ca plata a fost efectuata din alt cont al institutiei nu creeaza probleme beneficiarului, doar faptul ca se solicta explicatii privind plata respectiva. Se poate face o nota contabila prin care se justifica plata si daca mai este cazul se face transferul pentru realimentarea contului. Pentru situatia existenta directorul nu mai are pe cine sanctiona.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 27 Feb. 2015
Mii si mii si mii de multumiri !
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 27 Feb. 2015
Ar mai putea sanctiona economistul care a intocmit O.P.-ul. Salariata va fi cercetata disciplinar de o comisie interna ? Ce sanctiunea i-ar putea da ? Un avertisment scris ar fi sufiecient ? Pentru plata gresita ar putea fi sanctionat si directorul institutiei de catre institutia ierarhic superioara ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 27 Feb. 2015
Daca plata s-a facut anul trecur, realimentarea contului se poate face si in acest an ? Totusi, in acest an este un alt buget. S-ar putea face un fel de transfer de bani /virare ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 27 Feb. 2015
Sanctionarea poate fi si avertizare verbala. Daca contabilul sef nu a sesizat ca este un alt cont el poarta raspunderea. Directorul poate fi sanctionat pentru nerespectarea bugetului aprobat. Faptul ca plata a fost facuta anul trecut face imposibila alimentarea in acest an din bugetul alocat anului curent. Singura solutie este aprobarea unui buget suplimentar pentru anul trecut.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 02 Mar. 2015
1. Se poate cere aprobarea unui buget suplimentar pentru anul trecut, chiar daca plata s-a facut, asa cum s-a facut ? Bugetul suplimentar se va solicita - la capitolul din care s-a facut gresit plata ? sau - la capitolul din care trebuia sa se fi facut plata ? Totusi, fiind la inceputul unui alt an, se poate ca acum sa se obtina suplimentarea bugetului pe anul trecut ? Nu este prea tarziu ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 02 Mar. 2015
Este prea tarziu pentru a se mai lua masuri.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 02 Mar. 2015
Sa inteleg ca nu se mai poate corecta nimic si ca ramane doar sanctionarea celor vinovati....
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 03 Mar. 2015
Daca nu se poate corecta bugetul anului trecut, nu aveti posibilitatea sa schimbati ceva.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 03 Mar. 2015
Nu se mai poate schimba bugetul de anul trecut. Multumesc pentru tot ! O zi frumoasa !
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x