Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

reguli anulare contract, neplata ?

Recent a fost incheiat un Contract intre institutia noastra si
o societate de prestari servicii.
Contractul inca nu s-a trimis la prestatorul de servicii.

Fiindca s-a gresit Contractul,
directorul vrea sa il anuleze.
Consilierul juridic este in concediu.

1. Contractul se va considera anulat
doar daca va fi semnat de toti cei care l-au semnat ?
Pe acel Contract trebuiesc scrise:
data, stampila si semnatura de anulare a tuturor celor care l-au semnat ?

2. Directorul a spus ca nu trebuie sa se puna stampila,
intrucat este un act intern
care nu s-a comunicat.
Este corect ?

3. Contractul se va taia cu o linie pe diagonala,
pe fiecare pagina, se va semna, se va data
si se va da numar de inregistrare de anulare ?

4. Contabilul trebuie sa anunte prestatorul ca
nu s-a facut nici o plata si motivul ?

5 raspunsuri


la 27 Iun. 2015
Contractul este nul daca nu este acceptat de ambele parti. In cazul in care din institutie nu este de acord directorul, ca reprezentant legal sau persoana imputernicita, acesta nu are valoare juridica. Contractul fiind nul, nu se poate achita o plata in numele acestuia, deci nu aveti datorii, iar potentialul prestator, daca nu are un act legal care sa justifice prestatia, nu poate avea pretentii materiale.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 27 Iun. 2015
Va rog frumos sa imi spuneti, pentru a fi declarat nul un Contract, pentru a avea dovada ca un Contract este nul, ce formalitati sunt necesare ? Se va proceda dupa cum am aratat mai sus ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 27 Iun. 2015
Faptul ca nu este semnat de ambele parti, duce la nulitatea documentului.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 28 Iun. 2015
Contractul nu este semnat de cealalta parte pentru ca inca nu s-a trimis la prestatorul de servicii pentru a fi semnat. Faptul ca nu este semnat de ambele parti, este mai usor pentru a fi anulat Contractul. Acesta nu va mai fi trimis spre semnare celeilate parti, si cred ca este mai bine sa se trimita o Adresa oficiala in care sa se explice situatia. Insa, directorul institutiei noastre insista sa se semneze documentul. Puterea de decizie ii apartine, dar si raspunderea, daca in urma unui control Curtea de conturi va constata /reclama vreo nelagalitate. Insa, daca directorul dispune ca sa fie semnat Contractul, contabilul trebuie sa-l semneze, tinand cont de dispozitia de serviciu primita ?.... sau sa refuze si sa faca o Nota de refuz ca semneaza ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 29 Iun. 2015
Contabilul nu este necesar sa semneza contractul, acesta trebuie vizat, iar daca directorul ratifica atunci este bun de plata. Dar este bine daca se inregistreaza si o nota cu obiectii catre director, ceea ce ar plasa raspunderea exclusiv pe director.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x