1 raspuns
Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 21 Ian. 2014
Avand in vedere ca in activitatea unui biliard se mai vand si bauturi, diverse produse etc, conform prevederile OMFP 3055/2009 cu modificarile si completarile ulterioare, in opinia mea inregistrarile contabile ar fi urmatoarele:
Achizitia de materii prime (in cazul in care se prepara si mancare, sendwich-uri, hot-dog etc):
%=401
301
4426
achizitia de materiale consumabile:
%=401
302
4426
consumul de materii prime/ materiale consumabile:
601=301
602=302
inregistrarea costurilor de productie in functie de retetarul utilizat:
331=711 puteti face analitice pe fiecare produs
intrarea produselor finite in gestiune:
345=711
711=331
vanzarea produselor finite:
4111=%
701
4427
descarcare de gestiune:
711=345
Atentie aveti obligatia utilizarii casei de marcat.
Achizitia marfurilor (bauturi, bauturi racoritoare, apa, dulciuri etc):
%=401
371
4426
totodata se va inregistra si adaosul comercial pentru marfuri:
371=%
378
4428
vanzarea marfurilor :
4111=%
707
4427
descarcarea de gestiune a marfurilor:
607= %
371
378
4428
inchirierea meselor de biliard :
4111=%
708
4427
Pentru restul inregistrarilor consum de energie, reparatii, salarii, contributii, amortizare utilaje etc consultati OMFP 3055/2009 cu modificarile si completarile ulterioare