Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Inregistrari contabile pentru I.I.

Am infiintat o intreprindere individuala. Sunt neplatitor de tva. Daca se poate ajutati-ma sa incep inregistrarile contabile in urmatoarele registre:
- registru jurnal de incasari si plati
- nnota de receptie fara tva
- raport de gestiune zilnic
- registru inventar
- bon de consum (colectiv)
Acum, am inchiriat spatiul de la o persoana fizica, si ii platesc chiria cu dispozitie de plata, e bine? Totodata trebuie sa o inregistrez si in reg jurnal de incasari si plati
- curentul si gazele vin tot pe numele acelei persoane fizice, sa ma inregistrez tot cu dispozitie de plata, sau introduc facturile?
- am cumparat un elevator( domeniu de activitate service auto), ma inregistrez cu el in nota de receptie, sau in registru inventar?
- Mai achizitionez din cand in cand piese pentru reparatiile vehiculelor. Le trec in registru de incasari si plati cu total suma factura, si registru inventar?
- pentru clenti am achizitionat: apa, suc; iar pentru service diverse (lavete, hartie igienica, matura, mop...), le trec in bon de consum si registru jurnal de incasari si plati?
Eu asa am dedus ca ar trebui, dar v-as multumi daca ma puteti ajuta si pe mine cu cateva sfaturi pentru inceput.
Va multumesc din suflet.

5 raspunsuri


la 15 Iul. 2014
Pentru intreprinderea individuala se tine contabilitate in partida simpla. Zilnic va trebui sa completati registrul de incasari si plati. La incasari treceti incasarile in numerar cu raportul de casa si cu chitanta sau ordin de plata daca emiteti facturi si le incasati prin banca. La plati treceti documentul de plata (chitanta, bon fiscal, extras de cont daca platiti prin banca) platile la marfa, taxe si impozite platite catre primarie, ratele trimestriale la contributiile la sanatate, impozit pe venit si CAS, facturile de la utilitati si alte cheltuieli. Operatiunile inregistrate in Registrul-jurnal de incasari si plati se totalizeaza anual. Impozitul pe venit nu reprezinta o cheltuiala pentru intreprindera individuala, deci ca atare nu se opereaza in registrul de incasari si plati. Registrul inventar este folosit la inregistrarea imobilizarilor: mijloace fixe, obiecte de inventar, stocuri.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 15 Iul. 2014
Va multumesc pentru raspuns si promptitudine. De asemeni as dori sa mai intreb daca sa trec in RJIP cheltuiala cu tipizatele contabile --- pentru elevator : cum sa il inregistrez si unde. Ii fac amortizare ? Va multumesc anticipat pentru raspuns.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 15 Iul. 2014
Si totusi nu imi raspunde nimeni cap coada la intrebarea mea initiala ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 15 Iul. 2014
Orice plata care are la baza activitatea economica a I.I. o treceti in registrul de incasari si plati, inclusiv plata elevatorului, pentru care trebuie sa aplicati amortizarea. Elevatorul il veti inregistra si in registrul inventar, ca mijloc fix.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 15 Iul. 2014
Contabilitatea fiind in partida simpla nu este necesar sa faceti inregistrari contabile, ci doar sa completati registrele
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x